arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰

پيشنهاد يک ميليارد دلاري به آقای رییس جمهور!

یک میلیارد دلار کم پولی نیست، نه فقط من و شما را که سیاستمداران بزرگ را هم دچار تردید می کند،حالا این بار این پیشنهاد به آقای رییس جمهور شده است: یک میلیارد دلار!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع سیاسی عالی یمنی در ریاض فاش ساخت قطر تلاش دارد با وساطت برخی چهره های بین المللی رئیس جمهوری یمن را در قبال دریافت یک میلیارد دلار راضی کند که دیگر به یمن باز نگردد.
 
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ این منبع افزود: طرح جدید قطر طرح شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر این کشور است که در آن علاوه بر پیش کشیده شدن پول برای حل مشکل یمن آمده است: پرونده رسیدگی به طرح ترور علی عبدالله صالح و برخی از سران عالی نظام یمن در مسجد نهدین کاخ ریاست جمهوری که در سوم ماه کنونی انجام شده بود مختومه شود .
 
 پایگاه یمنی نبأ نیوز در این باره نوشت، چند دیپلمات غربی روز چهار شنبه در ریاض با مسئولان یمنی که به عنوان همراهان علی عبدالله صالح وارد ریاض شده اند درباره پیشنهاد جدید قطر گفتگو کرده اند و پرداخت مبلغ یک میلیارد دلار به علی عبدالله صالح، اخذ تعهد مکتوب از مخالفان مبنی بر عدم پیگرد قضایی رئیس جمهوری و اطرافیانش، مختومه شدن پرونده ترور ناکام علی عبدالله صالح در مسجد کاخ ریاست جمهوری و تعهد صالح به عدم بازگشت به یمن چهار محور اساسی این پیشنهاد را تشکیل می دهند.
 
منبع اعلام خبر افزود: نشست ریاض بیش از بیست دقیقه به طول نینجامید زیرا علی عبدالله صالح در تماسی با برخی از نزدیکانش که در این نشست حاضر بودند از آنان خواست هیچ پیشنهادی را به جز طرح شورای همکاری خلیج فارس نپذیرند و با هیچ فردی به جر کانال های رسمی پیگیر طرح شورای همکاری خلیج فارس گفتگو نکنند .
 
 در این خبر آمده است علی عبدالله صالح با بیان اینکه تا چند روز دیگر به یمن باز می گردد و حتی پس از کناره گیری از قدرت نیز از این کشور خارج نخواهد شد از سیاست قطر در قبال تحولات داخلی یمن انتقاد کرد و گفت: تنها راه واگذاری قدرت از طریق انتخابات است و او تنها حاضر است قدرت را به دست های امینی بسپارد که مردم بر می گزینند .
 
منبع یمنی تصریح کرد: صالح و اطرافیانش در قدرت همچنان اصرار دارند تحقیقات در پرونده ترور نافرجامش باید ادامه یابد و عوامل دخیل در این اقدام در هر پست و مقامی که باشند باید محاکمه شوند ضمن اینکه افرادی که دست داشتن آنان در این حادثه ثابت می شود اما در حال حاضردر خارج از کشور به سر می برند باید با تلاش اینترپل به یمن باز گردانده شوند .
 
 منبع مذکور ادامه داد: اصرار صالح به بازگرداندن متهمان خارج از کشور به یمن سبب نگرانی قطر و برخی از چهره های بین المللی شده است زیرا برداشت ها اینگونه است که این گروهها در ترور نافرجام رئیس جمهوری یمن دست داشته اند .
 
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ در خبر مذکور آمده است به نظر می رسد علی عبدالله صالح حاضر نیست از رسیدگی به پرونده ترور نافرجامش عقب نشینی کند و حتی تصمیم دارد واکنشی شدید به آن داشته باشد به همین سبب برخی کارشناسان معتقدند این پرونده می تواند اوضاع را به سود علی عبدالله صالح و به زیان مخالفانش در داخل عوض کند.
نظرات بینندگان