arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۵

تذکر جدی دادستان تهران: پلیس نباید ابتدا گذرنامه فردی را توقیف کند و سپس در صدد ممنوع الخروجی بر آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره برخی اقدامات نظیر توقیف گذرنامه افراد و ورود به مسائل فرهنگی بدون هماهنگی با مقام قضایی، به نیروی انتظامی تذکر جدی داد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران روز یکشنبه با برگزاری جلسه­‌ مشترکی با رییس سازمان زندان­‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، به بررسی مشکلات مشترک دادسرای تهران و زندان­‌های استان پرداخت.
 
جعفری دولت­ آبادی از قضات و ضابطان خواست زمینه مظلوم­ نمایی را برای برخی افراد فراهم نکنند و در توضیح، به اقدامات برخی ضابطان که بدون اخذ مجوز از سوی مقام قضایی به عمل می­ آید، اشاره کرد و به عنوان مثال افزود: پلیس نباید ابتدا گذرنامه فردی را توقیف کند و سپس در صدد ممنوع الخروجی بر آید.
 
وی افزود: چنین اقداماتی صرفاً هزینه‌هایی را بر نظام بار می‌نماید.   
 
او با منع ضابطان از ورود به مسائل حوزه فرهنگ بدون هماهنگی با دادستان، اظهار داشت: پلیس و دستگاه­ هایی که در حوزه­ های فرهنگی کار می­ کنند، چنانچه بدون دستور مقام قضایی اقدامی مرتبط با جرایم انجام دهند انتظار حمایت نداشته باشند؛ حمایت دادستان نسبت به نهادها و دستگاه هایی است که در چارچوب قانون عمل می­ نمایند.
 
دادستان تهران از دادسراهای ارشاد، فرهنگ و رسانه و جرایم رایانه‌ای و سایر نواحی مرتبط با جرایم فرهنگی خواست به ضابطان توجه دهند که در حوزه­ فساد و جرایم علیه عفت و اخلاق یا جرایم مرتبط با فرهنگ و هنر، با سرپرستان نواحی هماهنگ باشند و مسائل مهم را قبل از اقدام به اطلاع دادستان برسانند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان