arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰

طعنه علی معلم به عرب نیا: برخی لات کوچه خلوت هستند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از پایان سخنرانی عرب نیا، پولاد كیمیایی بازیگر فیلم «جرم» كه مهمان برنامه این هفته «هفت» بود، در ابتدای صحبت​هایش از پدرش مسعود كیمیایی دفاع كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر؛ این بازیگر قبل از ورود به بحث فیلم «جرم» و نقشی كه در این فیلم بازی كرده بود، از پدرش دفاع كرد و گفت كه مسعود فراستی منتقد این برنامه در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر به پدرش توهین كرده است.

اشاره پولاد كیمیایی به نقد فیلم «جرم» در ایام برپایی جشنواره فیلم فجر باز می​گشت كه طی آن فراستی از كلمه​ای برای نقد فیلم كیمیایی استفاده كرده كه بازتاب منفی در بین اهالی سینما داشت.

این بازیگر افزود:« نه به خاطر این كه مسعود كیمیایی پدر من است، بلكه به خاطر كارنامه او در سینمای ایران معتقدم كه نباید چنین توهینی به كیمیایی می​شد.»

او در ادامه به جیرانی گفت كه طی یكسال​ گذشته تنها از یك منتقد در این برنامه استفاده شده، در صورتی كه می شد از نظر سایر منتقدان هم بهره برد.

جیرانی هم در پاسخ به پولاد كیمیایی گفت كه این ماجرا مال چند ماه پیش است، پس از آن هم چند هفته منتقد ما در برنامه حضور نداشت و خودش  هم در همین برنامه گفت كه قصد توهین به آقای كیمیایی را نداشته و فقط در مورد فیلم او اظهار نظر كرده​است.

فراستی: كیمیایی ادای خودش را در می​آورد/ معلم: پس ادای من را در بیاورد؟
پس از پایان حضور پولاد كیمیای، فیلم «جرم» ساخته مسعود كیمیایی در برنامه این هفته «هفت» بدون حضور كارگردانش نقد شد.

این هفته فریدون جیرانی برخلاف هفته​های گذشته از دو منتقد دعوت كرده بود تا در مورد این فیلم و كارگردانی مسعود كیمیایی صحبت كنند.

علی معلم كه برای نقد فیلم «جرم» به برنامه «هفت» آمده بود در ابتدای صحبت​هایش گریزی به حرف​های مهمان دیگر این برنامه یعنی فریبرز عرب نیا زد و به نقد سخنان او پرداخت.

معلم گفت كه هر كس به اندازه جایگاهی كه دارد باید صحبت كند و نمی​شود یك نفر در مورد همه چیز حتی مسائلی كه به حوزه كاری او ارتباطی ندارد، اظهار نظر كند.

او معتقد بود كه در چنین برنامه​هایی باید دیالوگ برقرار شود، بحث​ها دو طرفه باشد و هر كس هم مسولیت حرف​هایش را بپذیرد.

این منتقد و تهیه كننده سینمای ایران گفت كه برخی لات كوچه خلوت​ هستند و یك طرفه بدون این كه پاسخی بگیرند در مورد همه چیز اظهار نظر می​كنند.

مسعود فراستی به عنوان مخالف و علی معلم به عنوان موافق این فیلم به بحث در مورد اثر مسعود كیمیایی پرداختند. فراستی در بخشی از این برنامه با اشاره به این موضوع كه كیمیایی بعد از فیلم «قیصر» مدام در حال تكرار خودش بود و بر اساس نوستالژی كه نسبت به گذشته داشت ، فیلم می​ساخت، گفت:« در حال حاضر اما به نظر می​رسد او دیگر این نوستالژی را هم ندارد و ادای آن را در می​آورد.»

او نتیجه گرفت كه كیمیایی طی این سال​ها بیشتر ادای خودش را در می​آورد. علی معلم اما در پاسخ به مولفه​های سینمای كیمیایی اشاره كرد و او را فیلمسازی مولف و صاحب سبك دانست و گفت:« اصلا كیمیایی نمی​تواند و نباید ادای كس دیگری را در بیارد، یعنی به نظر شما او باید ادای من یا مهرجویی را در بیاورد. ضمن این كه او اصلا ادا در نمی​آورد، او در جهان خودش به خلق اثر دست می​زند.»

پخش گفت و گوی ضبط شده جیرانی با مسعود كیمیایی یكی دیگر از  بخش​های این برنامه بود.

نظرات بینندگان