arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
«نیک‌آهنگ کوثر» هم درباره «مدحی» سخن گفت

گاردین: مدحی دستگیر شده و اظهاراتش، اعتراف اجباری است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامۀ بریتانیایی «گاردین» نوشت: ایران می‌گوید یکی از جاسوسانش به عنوان عاملی دوجانبه عمل کرده و به اپوزیسیون ایرانی خارج کشور و دستگاه امنیتی بیگانگان نفوذ کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، گاردین به اظهارات مدحی در مورد ملاقات با وزیر خارجۀ آمریکا «هیلاری کلینتون» و معاون اول رییس‌جمهور آمریکا، «جو بایدن» اشاره کرد.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود به مصاحبۀ خبرگزاری فارس با یک مقام ناشناس امنیتی اشاره کرد که گفته بود: هنگامی‌که قرار شد شورای رهبری دولت در تبعید برای مدیریت و هدایت عملیات‌های خرابکارانه در ایران و براندازی جمهوری اسلامی از طریق کودتا ظرف یک سال در پادگان سکلن تل‎آویو مستقر شوند، عملیات نجات مدحی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) انجام شد و او به کشور بازگشت.

گاردین همچنین به مطلبی در شماره روز پنجشنبۀ کیهان (19 خرداد) هم اشاره کرد که نوشته بود «اعترافات یک عضو دستگیر شده ضدانقلاب».

نویسندۀ این روزنامه انگلیسی نتیجه گرفت است که: در واقع مدحی دستگیر شده و اظهارات او اعترافات اوست.

این روزنامۀ بریتانیایی یادآوری کرد: مدحی نخستین بار در سال 2009م. نگاه‌ها را متوجه خود ساخت، هنگامی‌که او اطلاعاتی از درون حکومت ایران ارائه کرد، و «گاردین» از جمله رسانه‌هایی بود که مصاحبه‌ای با او انجام داد.
 
«نیک‌آهنگ کوثر» دومین چهره ای است که پس از نوری زاد که تلاش کرد درباره روابطش با مدحی توضیح دهد درباره روابط خود با این چهره اطلاعاتی سخنانی گفت.

نیک آهنگ کوثر که در این گزارش به عنوان سردبیر سایت اپوزیسیون «خودنویس» معرفی شده و در گذشته با «محمّدرضا مدحی» در تماس بوده و برخی مطالب او را منتشر کرده، به «گاردین» گفت: «ممکن است او به عنوان جاسوس دوجانبه عمل کرده و این احتمال نیز وجود دارد که این مورد نیز شبیه شهرام امیری باشد، اما گفته می‌شود که او پس از آن‌که حکومت خانوادۀ او را تهدید کرد، به ایران بازگشت». 


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
1
3
اين هم يک فرضيه است که بايد بهش فکر کرد مثل جريان اميري!!
نظرات بینندگان