arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

درخواست عبدالله عبدالله از عالمان دینی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عبدالله از عالمان دینی خواست تا مانع تفرقه افکنی افراط گرایان شوند.
 
به گزارش انتخاب، رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت که دشمنان این کشور می خواهند به نام دین، زبان و قوم میان مردم تفرقه ایجاد کنند و عالمان دینی وظیفه دارند تا جلوی این تفرقه افکنی ها را بگیرند.
 
«عبدالله عبدالله» امروز چهارشنبه در همایش شورای سراسری علمای افغانستان که در کاخ سپیدار برگزار شد، افزود که عالمان دینی همواره در راه دفاع از ارزش های اسلامی و مرزهای افغانستان نقشی عمده داشته اند و در این راه ده ها تن از آنان در 15 سال گذشته به شهادت رسیده اند.
 
وی گفت که افغانستان در کنار دشواری ها ، فرصت ها و امیدواری های روشنی دارد و با توفیق خداوند و همکاری علما می تواند بر مشکلات فائق آید.
 
رئیس اجرایی دولت افغانستان افزود: صلح و امنیت از عمده ترین مشکلات کشور است. به رغم اینکه دین و قانون اساسی افغانستان اسلامی است علیه نظام و حکومت اعلان جهاد شده است.
 
وی گفت: دشمنان ما در همان مناطقی که صدای اذان در پنج نوبت از شبانه روز به گوش می رسد، سرگرم قتل و کشتار مردم هستند و علیه حکومت و نظام، تبلیغاتی گسترده صورت می گیرد که باید جلوی این تبلیغات سوء گرفته شود و نقش علمای کشور در مبارزه با طالبان٬ افراط گرایی٬ تامین امنیت و صلح و ثبات کلیدی است.
 
عبدالله افزود: دشمان کور دل و دهشت افکن به هیچ ارزش و معیاری پایبند نیستند. در ماه مبارک رمضان، امام مسجد را در ننگرهار با حمله انتحاری به شهادت رساندند و به کودک، زن، پیر و جوان این سرزمین رحم ندارند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان تاکید کرد که راه حل مشکلات و برون رفت از دشواری های کنونی، نزدیکی میان مردم و علما با حکومت است.

مولوی «قیام الدین کشاف» رئیس شورای سراسری علمای افغانستان نیز در آغاز این همایش به نمایندگی از علمای کشور از رئیس اجرایی دولت به عنوان پشتیبان علما یاد کرد و گفت که علمای افغانستان آماده دفاع از نظام جمهوری اسلامی این کشور هستند.

وی تصریح کرد «شما از ما و از صف ما هستید و علمای کشور به شما به عنوان یک مجاهد و مبارز احترام می گذارند».
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان