arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۳۱ تير ۱۳۹۵

نگرانی آلمان نسبت به حالت فوق‌العاده در ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) تاکید کرد: حالت فوق‌العاده ترکیه تنها باید تا زمانی که واقعا لازم است، ادامه یابد.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک روز پس از آنکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه وضعیت فوق‌العاده سه ماهه‌ای را به دنبال کودتای نافرجام اخیر اعلام کرد: فرانک اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان گفت: بسیار مهم است که اجرای قانون و تناسب و اندازه حفظ شود.
 
وی افزود: به نفع ترکیه است که وضعیت فوق‌العاده را تنها برای مدتی که لازم است حفظ کند و پس از رفع این نیاز آن را فورا به پایان برساند.
 
اردوغان که حتی پیش از سرکوب شدید اخیر به اقدامات استبدادی متهم شده بود وضعیت فوق‌العاده برای مقابله با تهدیدات در ترکیه اعمال کرد.
 
اشتاینمایر گفت: اقدامات تنها باید علیه افرادی که مشارکتشان در کودتا و ناآرامی ثابت شده اعمال شود نه رفتارهای سیاسی ادعا شده.
 
در این راستا، سخنگوی دولت آلمان در واکنش به ادامه سرکوب‌ها در ترکیه گفت: این سرکوب‌ها اجرای قوانین را به شدت تحت الشعاع قرار داده و دولت آلمان نگرانی عمیق خود را در این رابطه به آنکارا اعلام کرده است.
 
 اشتفان زایبر، سخنگوی دولت آلمان در جمع خبرنگاران تاکید کرد: روزانه شاهد آن هستیم که تدابیر جدیدی که قانون را تحت الشعاع قرار داده اجرا می‌کند که هیچ اصول و تناسبی ندارد. شکی وجود ندارد که ما شدیدا نگران هستیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان