arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

افزایش جزئی محبوبیت رئیس جمهور فرانسه به رغم حمله تروریستی اخیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو نظرسنجی جدید نشان دادند که میزان محبوبیت رئیس جمهور فرانسه که در ماه‌های اخیر رکورد پایین جدیدی را تجربه کرده بود به رغم انتقادهایی که از دولت وی در پی حمله تروریستی شهر نیس مطرح شده‌ افزایش جزئی داشته است.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت BVA که روز شنبه نتایجش منتشر شد نشان داد که اکنون 19 درصد از فرانسوی‌ها می‌گویند نظر مطلوبی نسبت به فرانسوا اولاند رئیس جمهور کشورشان دارند.
 
این در حالی است که نظرسنجی مشابهی از سوی این شرکت که در ماه ژوئن انجام شده بود نشان داد که محبوبیت فرانسوا اولاند با رسیدن به 18 درصد رکورد پایین جدیدی را داشته است. این نظرسنجی در روزهای 20 – 21 ژوئیه چند روز پس از کشته شدن دست کم 84 تن در حمله تروریستی شهر نیس فرانسه انجام شده است.
 
همچنین یک نظر سنجی انجام شده توسط شرکت "ایفوپ" در بازه زمانی 22-23 ژوئیه نیز که برای نشریه "ژورنال دو دیمانش" انجام و نتایجش امروز منتشر شد، افزایش محبوبیت بیشتری را برای اولاند نشان داد. در این نظرسنجی مشخص شد که میزان افراد راضی از عملکرد اولاند با افزایش سه درصدی به میزان 17 درصد رسیده است.
 
نظرسنجی‌ قبلی این شرکت در ماه ژوئن نشان داده بود که محبوبیت اولاند به رکورد پایین 14 درصد رسیده است. در آن زمان دولت اولاند شدیدا درگیر اعتراضات و مناقشات مربوط به اصلاحات جنجال برانگیز قانون کار بود.
 
در همین حال نظرسنجی شرکت BVA نشان داده که محبوبیت مانوئل والس نخست وزیر فرانسه نیز که اخیرا به دلیل نواقص امنیتی مورد انتقاد شدید قرار گرفته به رکود پایین 24 درصد رسیده در حالی که محبوبیت وی در نظرسنجی ماه ژوئن 25 درصد بوده است.
 
نظرسنجی شرکت ایفوپ نیز نشان داد که وی از حمایت 21 درصدی برخوردار است که تغییری نسبت به نظرسنجی قبلی این شرکت در ماه ژوئن نداشته است.
 
نظرسنجی شرکت BVA در عین حال مشخص کرد که میزان محبوبیت نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه نیز با افزایش 4 درصدی به 24 درصد رسیده است. این موجب می‌شود که اختلاف درصد وی با آلن ژوپه رقیب اصلی وی در انتخابات مقدماتی حزب محافظه کار "جمهوری خواهان" فرانسه برای تعیین کاندیدای ریاست جمهوری کم شود.
 
همین نظرسنجی نشان داد که میزان محبوبیت آلن ژوپه دو درصد کاهش یافته و به 42 درصد رسیده است هر چند که او همچنان محبوب‌ترین سیاستمدار فرانسوی در حال حاضر است.
 
در عین حال مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی فرانسه نیز بر اساس نظرسنجی BVA با افزایش سه درصدی محبوبیتش مواجه شده و از حمایت 27 درصدی برخوردار است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان