arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

شمارش معکوس برای آغاز عملیات آزادسازی شرقاط استان صلاح الدین عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار صلاح الدین عراق روزسه شنبه اعلام کرد که شمارش معکوس برای حمله به منطقه شرقاط واقع در شمال استان صلاح الدین و آزادسازی این منطقه آغاز شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوزعراق، احمد الجبوری استاندار صلاح الدین افزود: عناصر داعش تنها پنج درصد از استان صلاح الدین را هم اکنون در کنترل خود دارند.

وی افزود: امنیت استان صلاح الدین خط قرمز ما است و به کسی اجازه ایجاد نا امنی در این استان را نخواهیم داد.

الجبوری گفت: شهرستان شرقاط هم اکنون از چهار محور در محاصره نیروهای عراقی است و منتظر دستور آغاز عملیات برای پاکسازی این شهرستان هستیم.

درهمین حال جنگنده های عراقی امروز مواضع گروهک تروریستی داعش را درمنطقه شرقاط هدف قرار دادند.

در پی حملات جنگنده های عراقی به مواضع داعش در شرقاط، تعدادی از مخفیگاه ها و انبار مهمات داعش منهدم و مسئول مخابرات این گروه تروریستی به هلاکت رسید.

ارتش عراق، از یک ماه پیش همزمان با عملیات آزادسازی فلوجه، سلسله عملیاتی را در شمال عراق و در استان صلاح الدین آغاز کرده که تاکنون توانسته است دهها روستا و بخش های مهم از جنوب موصل را از کنترل نیروهای گروه تروریستی داعش آزاد کند.

نیروهای عراقی طی ماه های گذشته موفق شده اند، مناطقی را در شمال و غرب عراق از جمله، رمادی، هیت، فلوجه و همچنین مناطقی در شمال استان صلاح الدین را ازعناصر گروهک تروریستی داعش پاکسازی کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان