arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵

هشدار سازمان ملل نسبت به وقوع خشونت‌های جنسی در سودان جنوبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان ملل اعلام کرد ، شهر جوبا، پایتخت سودان جنوبی از زمان آغاز درگیری‌ها طی 3 هفته گذشته شاهد دستکم 120 مورد خشونت جنسی و تجاوز به شهروندان بوده است.

به گزارش انتخاب،به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، سازمان ملل افزود: از زمان آغاز  درگیری میان نیروهای سالواکر، رئیس جمهور سودان جنوبی و نیروهای ریک مچار،  رقیب وی که با استفاده از تانک و بالگردها صورت می‌گیرد، شهر جوبا شاهد وقوع دستکم 120 مورد خشونت جنسی و تجاوز به شهروندان بوده است.

پیش از آنکه رهبران دستور آتش بس بدهند دستکم 272 تن در این درگیری‌هاکشته شدند .

در همین حال، فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل گفت: هیات حافظ صلح سازمان ملل در سودان جنوبی همچنان گزارش‌هایی در خصوص نگرانی های شدید نسبت به خشونت جنسی از جمله تجاوز فردی و دسته جمعی دریافت می‌کند که توسط سربازانی با لباس نظامی و مردانی با لباس‌های غیر نظامی در نزدیکی مقر هیات سازمان ملل و مناطق دیگر در جوبا صورت می‌گیرد.

وی اظهارداشت: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل گشتی های خود را افزایش داده و حمایت لازم را  از زنانی به عمل می آورند که در زمان‌های مشخصی از پایگاه‌های حمایت از غیر نظامیان به منظور جمع آوری هیزم و مواد دیگر خارج می‌شوند .

فرحان حق افزود: سازمان ملل همه  گروه‌ها را به امضای درخواست اعمال مجازات فوری علیه سربازان مسئول این خشونت های توصیف ناپذیر  فراخواند .

این سازمان از ده‌ها هزار شخص در مراکزی در جوبا و مکان‌های دیگر سودان جنوبی حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان