arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵

خروج ده‌ها خانواده از محله‌های شرقی حلب و تسلیم شورشیان سوری مقابل ارتش سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در چارچوب عملیات انسانی روسیه و ارتش سوریه ده‌ها خانواده از امروز (شنبه) از محله‌های شرقی حلب خارج شدند. در همین حال اخباری از تسلیم افراد مسلح و تحویل سلاح‌شان به ارتش سوریه منتشر شده است.

به گزارش انتخاب، خبرگزاری رسمی سوریه سانا گزارش داد که ده‌ها خانواده صبح امروز از طریق گذرگاه‌هایی که برای خروج خانواده‌های محاصره شده در محله‌های شرقی تعیین شده است، خارج شدند و به محله صلاح الدین رسیدند.

سانا تاکید کرد که افراد مسلح از محله‌های شرقی حلب خود و سلاح‌هایشان را صبح امروز به یگان‌های ارتش سوریه در محله صلاح الدین تحویل دادند در چارچوب روند انسانی مشترک میان سوریه و روسیه سه گذرگاه انسانی برای خروج غیرنظامیان و یک گذرگاه برای افراد مسلح در شهر حلب تعیین شده است. این در حالی است که منابع در محله‌های شرقی حلب که تحت تصرف مخالفان سوری است اخبار مطرح شده مبنی بر خروج هر گونه فرد مسلح و تحویل سلاحش به ارتش سوریه را تکذیب کردند.

عبدالغنی شوبک مسئول روابط عمومی در مجلس شورای حلب در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: که هیچ فرد مسلحی خارج نشده و به هیچ وجه خود را تحویل ارتش سوریه نداده است.

عمر عرب فعال رسانه‌ای در صلاح الدین نیز گفته است که هیچ فرد مسلحی از این محله خارج نشده است. در همین حال منابع ویژه در شهر حلب عنوان داشتند که ۱۵ فرد مسلح خود را تسلیم ارتش سوریه کرده و ۲۵ خانواده نیز از محله صلاح الدین خارج شدند.

از سوی دیگر، جنگنده‌های سوریه و روسیه حملات متعددی به مناطقی در حیان در حومه شمالی حلب داشتند و در ۱۲ حمله هوایی نیز مکان‌هایی را در دو منطقه الشقیف و ضهره عبدربه در شمال شهر حلب هدف قرار دادند.

از سوی دیگر فعالان سوری مخالف اعلام کردند، توپخانه ترکیه مواضع داعش را در مرزهای سوریه و ترکیه بمباران کرد. در این بمباران روستاهای عین السوده و الحلوانیه و الخلیلیه و جورتان در نزدیکی شهر جرابلس در حومه شمالی حلب هدف قرار گرفتند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان