arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

بازگشت موفق «بورن» به سینمای جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فیلم «جیسون بورن» همزمان با اکران در آمریکا در 46 بازار بین‌المللی نیز به روی پرده رفت و به فروش بیش از 50 میلیون دلار دست یافت.

به گزارش ایسنا، جدیدترین فیلم از سری فیلم‌های اکشن «بورن» با بازی «مت دیمون» در نقش اصلی شروع آغارین درخشانی رقم زد و در اولین هفته نمایش 50/1 میلیون دلار در گیشه بین‌الملل و 60 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروخت تا بدون رقیب پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینمای جهان نام گیرد.

این فیلم اکشن به کارگردانی «پل گرین گراس» در 27 بازار از میان 46 بازار خارجی خود در صدر فهرست فروش قرار گرفت که بهترین عملکرد را با 11/2 میلیون دلار در کره جنوبی داشت و 10/2 میلیون دلار نیز در سینماهای انگلیس به ثبت رساند.

سینماهای استرالیا نیز با فروش 5/7 میلیون دلاری رکورد فروش آغازین سری فیلم‌های «بورن» را در این کشور شکستند و تایوان و اسپانیا نیز به ترتیب 2/1 و 1/8 میلیون دلار برای کمپانی یونیورسال به ارمغان آوردند.

فیلم «جیسون بورن» در 20 بازار خارجی دیگر شامل آرژانتین،‌ مصر و هند از هفته دیگر اکران می‌شود و از تاریخ 23 اوت نیز نمایش خود را در سینماهای چین آغاز خواهد کرد.

اولین قسمت از این مجموعه فیلم با عنوان «هویت بورن» در سال 2002 به کارگردانی «داگ لیمان» و با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شد و به فروش جهانی بیش از 214 میلیون دلار دست یافت.

قسمت‌های دوم و سوم این مجموعه را «پل گرینگراس» با عنوان «برتری بورن» و «اولتیماتوم بورن»کارگردانی کرد که در مجموع به فروش جهانی بیش از 720 میلیون دلار رسید..

در سه قسمت اول از این مجموعه «مت دیمون» در نقش یک مامور اطلاعاتی ایفای نقش کرد که عملیات جاسوسی زیادی انجام داده ولی حالا حافظه خود را در اثر یک ماموریت در دریا از دست می دهد و چیزی به یاد نمی‌آورد و حالا به دنبال شناسایی هویت واقعی خود است و می خواهد گذشته اش را به یاد آورد.

«میراث بورن» قسمت چهارم از مجموعه فیلم موفق به کارگردانی «فرانک مارشال» بود که در سال 2012 ساخته شد و این بار «جرمی رنر» در نقش یک مامور اطلاعاتی به نام «آرون کراس» جایگزین «مت دیمون» شد و این فیلم به فروش 125 میلیون دلاری در گیشه جهانی دست یافت.

انیمیشن «زندگی مخفی حیوانات خانگی» محصول یونیورسال و ایلومینیشن پیکچرز نیز در آخر هفته میلادی که گذشت 29/5 میلیون دلار از محل سینماهای 21 کشور جهان به فروش خود اضافه کرد تا به مجموع فروش خارجی 99 میلیون دلار تا به امروز برسد. سینماهای مکزیک در این هفته با 7/7 میلیون دلار بهترین بازار بین‌المللی این انیمیشن بودند.

اما انیمیشن «درجستجوی دُری» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی با عبور دادن فروش جهان خود از مرز 830 میلیون دلار، تاکنون پنجمین فیلم پرفروش سال 2016 میلادی است.

«در جستجوی دُری» که دنباله انیمیشن معروف «در جستجوی نمو» است در هفته میلادی که گذشت در 46 بازار خارجی به فروش 23/6 میلیون دلار دست یافت و تا به امروز بیش از 361 میلیون دلار فروش جهانی خود را از محل گیشه بین‌الملل کسب کرده است.

همچنین این انیمیشن برای سومین هفته پیاپی صدرنشین گیشه سینماهای ژاپن نام گرفت و در طول این سه هفته تنها 6 درصد افت فروش را تجربه کرده است.

اما فیلم «افسانه تارزان» که توزیع بین‌المللی آن بر عهده کمپانی برادران وارنر است با فروش 22/3 میلیون دلاری این هفته خود، جمع فروش خارجی خود را به 200 میلیون دلار نزدیک کرد.

فیلم «ردیابی» با بازی و تهیه‌کنندگی «جکی چان» نیز با فروش 20/5 میلیون دلار به عملکرد موفق خود ادامه داد و تا به امروز 107 میلیون دلار فروش داشته است.

انیمیشن «عصر یخبندان: دوره برخورد» محصول کمپانی فاکس با فروش 19/5 میلیون دلار در 61 بازار بین‌المللی فروش خارجی خود را از 211 میلیون دلار عبور داد و فیلم «روز استقلال: بازخیز» نیز جمع فروش خارجی خود را به 270 میلیون دلار افزایش داد.

فیلم «فراتر از پیشتازان فضا» نیز با اضافه کردن 13 میلیون دلار از محل سینماهای 40 کشور جهان، کل فروش خود را در کشورهای خارجی به 54/8 میلیون دلار ارتقاء داد.

نظرات بینندگان