arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

کاخ سفید: پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران باج نبود

کاخ سفید گزارش ها مبنی بر این که ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد پرداخت شده به ایران "باج" بوده است را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ سفید گزارش ها مبنی بر این که ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد پرداخت شده به ایران "باج" بوده است را رد کرد.

به گزارش «انتخاب»، رسانه های آمریکا گفتند دولت این کشور با پرداخت معادل ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به تهران در ماه ژانویه و همزمان با آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران، در ازای آزادی آنها باج داده است.

کاخ سفید با رد این اتهام گفت، این همزمانی "اتفاقی" بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که مبلغ فوق بخشی از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مطالبات ایران از آمریکا بوده که دادگاه بین المللی لاهه به آن رسیدگی کرده است. این پول از پیش از انقلاب ۱۳۵۷ نزد ایالات متحده مانده بود.

جان کربی در بیانیه ای گفت: "تصریح کرده ایم که مذاکرات بر سر پرداخت پول به ایران کاملا از مذاکرات بازگرداندن شهروندان آمریکایی به خانه مجزا بوده است. علاوه بر این، دو مذاکره جداگانه توسط تیم های مجزا و کارشناسان فنی خود پیش رفتند."

وزارت خارجه آمریکا روز هفدهم ژانویه از پرداخت مبلغ فوق به ایران خبر داد یعنی یک روز پس از آن که چهار آمریکایی از زندان ایران آزاد شدند و نفر پنجم نیز در حاشیه و در خارج از چارچوب طرح تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی آزاد شد. آمریکا هفت ایرانی را که به اتهام نقض تحریم های ایران بازداشت شده بودند آزاد کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
27
4
اولا جمهوری اسلامی باج بگیر نیست دوما اینکه این مبلغ هزینه ی زندانی ها بوده که تو ایران بودن ...شما امریگایی ها پولی که از ملت ایرانبه غارت بردید رو پس بدید
نظرات بینندگان