arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

لاریحانی: تاوان سرعت دولت در ادغام وزارتخانه‌ها را نباید مجلس بدهد/نامه احمدی نژاد توجیهی برای یک تخلف قانونی است

"علی لاریجانی" تاکید کرد: نامه معرفی وزیر تنها چند جمله در معرفی وزیر پیشنهادی دولت است و اینگونه نامه‌نگاری رئیس جمهور تنها برای توجیه کردن تخلف قانونی دولت صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرعت دولت در حذف برخی وزارتخانه‌ها براساس سلیقه بوده است و تاوان آن را مجلس نباید بدهد، افزود: در قانون نیز آمده است که ادغام‌ها باید ظرف ۲ سال صورت بگیرد و این موضوع فوریت ارتباطی به مجلس ندارد.



به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،  "فرهاد بشیری" در جلسه علنی امروز - سه‌شنبه ۲۴ خرداد - مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس و در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به برخی از دوباره‌کاری‌ها در تصویب طرح‌ها و لوایح انتقاد کرد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: مثلا طرحی را ما مصوب می‌کنیم، اما مدتی بعد ۲۰۰ نفر از نمایندگان نامه‌ای تهیه می‌کنند که آن را نگه دارند، در واقع ما با این کار چوب لای چرخ روند کاری کشاورزی می‌گذاریم.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد درخصوص برخی از مصوبه‌ها مسیر کارشناسی لحاظ نمی‌شود و همین امر مشکلات زیادی را برای مردم به‌وجود آورده است.

"علی لاریجانی" تذکر این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را نوعی توصیه به نمایندگان دانست و گفت: آن چیزی که در ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه تصویب شد، با مشورت کمیسیون تلفیق و دولت با هم این پیشنهاد را به مجلس ارائه کردند و استدلالشان نیز این بود که وقتی اصل ۴۴ اجرا می‌شود، بنابراین مبانی داشت؛ اما اینکه با فوریت وزیران وزارتخانه‌ها را بردارند، این در متن قانون نیست.

وی تاکید کرد: در متن قانون آمده است طی ۲ سال این کارها باید صورت بگیرد و این دیگر سلیقه است و ربطی به مجلس ندارد و ایرادی به مجلس نیز وارد نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی مجلس، پس از قرائت نامه معرفی وزیر ورزش و جوانان، گفت: متن نامه احمدی‌نژاد توجیه یک تخلف قانونی در اجرای مصوبه مجلس است.

"علی لاریجانی" در صحن علنی امروز سه‌شنبه -۲۴ خردادماه - مجلس شورای اسلامی پس از قرائت شدن نامه معرفی وزیر ورزش و جوانان، تاکید کرد: نامه معرفی وزیر تنها چند جمله در معرفی وزیر پیشنهادی دولت است و اینگونه نامه‌نگاری رئیس جمهور تنها برای توجیه کردن تخلف قانونی دولت صورت گرفته است.

نامه معرفی محمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد. در این نامه رئیس جمهوری از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل وزارت ورزش و جوانان ۶ ایراد قانونی گرفته و در پایان معرفی وزیر ورزش را تنها راه موجود برای دولت دانسته است.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت،"حمید سجادی معاون" سازمان تربیت بدنی سابق به‌عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان معرفی شد.

نظرات بینندگان