arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

عضو خبرگان قانون اساسی: روحانی ترس را کنار بگذارد/چرا امامان جمعه در مورد پول‌هایی که در زمان احمدی نژاد هدر می‌شد حرفی نمی‌زدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید کاظم اکرمی مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انتقادهای برخی روحانیون طی روزهای اخیر از رییس جمهور گفت: برخی از آقایان کسی را می‌خواهند که به آنها چشم بگوید و بر اساس تشخیص آنها رفتار کند.

عضو مجلس خبرگان قانون اساسی در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: همین افراد در برابر کارهای دولت گذشته سکوت کرده بودند و حتی احمدی نژاد هرکاری می‎‌کرد می‌گفتند امام زمان برای این دولت و رییس آن دعا می‌کند. بعدش دیدم البته آن دولت کشور را به کجا رساند.

وزیر آموزش و پرورش دولت میرحسین موسوی خاطر نشان کرد: مدعیان امروز به احمدی نژاد هیچ چیز نمی‌گفتند. همین سکوت باعث شد آنهمه تخلف شکل بگیرد. معاون اولش به زندان برود. دکل نفتی گم شود و ماجرای سه هزار میلیارد دلار اتفاق بیفتد.

نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی افزود: من همان روز اول که رحیمی منصوب شد در پژوهشکده علوم انسانی به آقای مصباحی مقدم گفتم شما که به خدمت رهبری می‌رسید بگویید که فلانی گفت من این آقای رحیمی را می‌شناسم در همدان شاگرد من بوده است و در حدی نیست که معاون اول رییس جمهور بشود. نمی‌دانم آقای مصباحی مقدم گفتند یا نه اما ما جوانی خود را پای انقلاب دادیم و انسان‌ها را می‌شناسیم.

سید کاظم اکرمی تصریح کرد: در حال حاضر رابطه ما با جهان بهتر شده است. دیگر با اروپایی‌ها جنگ و دعوا نداریم. به طور مثال یکی از دستاوردهای برجامی که زیر نظر رهبری به دست آمد بازگشت 400 میلیون دلار از سرمایه‌های ایران از آمریکا به کشور بوده است.

وی گفت: آقایان این روشنی‌ها را نمی‌بینند ولی زمانی که پول‌های ما به ونزوئلا می‌رفت و کسی نمی‌دانست این پول‌های چه می‌شد سکوت کرده بودند و حرف نمی‌زدند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: چرا ائمه جمعه در مورد پول‌هایی که در گذشته هدر می‌شد حرفی نمی‌زدند.

عضو مجلس خبرگان قانون اساسی تصریح کرد: برخی از کسانی که منافعشان با روی کار آمدن روحانی به خطر افتاده است نمی‌خواهند او برای بار دوم رای بیاورد.

نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از روحانیون ما خوب و پاکدل هستند ولی برخی افراد به دلیل همین سادگی بر روی این روحانیون تاثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند آنها علیه دولت حرف بزنند و به آن حمله کنند.

سید کاظم اکرمی گفت: این دولت نسبت به بالا بردن حقوق معلم‌ها قدام کرده است. احمدی نژاد با 800 میلیارد دلار پول نفت چه کار کرد؟ این دولت حداقل حوق معلم‌ها را اضافه کرده است. چرا اکثر ائمه جمعه این مسائل را نمی‌بیند و از آن سخن نمی‌گویند.

وی در مورد احتمال بازگشت احمدی نژاد به قدرت نیز گفت: او در توده‌های مردم رای دارد و این به خاطر برخی انتقادهایی است که به دولت وارد است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: راننده‌ای به من گفت که یک واحد ساختمانی 50 متری دارم که به خاطر آن یارانه من را قطع کرده‌اند. ایا واقعا لازم است یارانه این افراد قطع شود. روحانی قول داده بود به حدود سه میلیون نفر از افراد کم بضاعت کمک‌هایی بشود که اینها خاروار دریافت کنند اما متاسفانه خبری نشد.

عضو مجلس خبرگان قانون اساسی تصریح کرد: چندی پیش متخصصان رادیولوژی جلوی وزارت بهداشت جمع شدند و از تصمیم غلط وزارت بهداشت شکایت داشتند. برای پاسخ گویی به این افراد نه وزیر بهداشت آمد نه معاونین او. نهایتا پلیس آنها را پراکنده کرد. همین افراد همراه با خانواده، دوستان و آشناسان تبدیل به مخالفان دولت می‌شوند و به روحانی رای نمی‌دهند.

نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی افزود: آقای رییس جمهور چرا به حرف متخصصین گوش نمی‌دهید؟ در همین مورد وزارت بهداشت چرا جلسه‌ای برگزار نمی‌کنید ببیند اینها راست می‌گویند یا وزارت بهداشت. شاید واقعا وزیر بهداشت کار را از متخصصین گرفته باشد و به افراد غیر متخصص داده باشد.

وزیر آموزش و پرورش در سال‌های 64 تا 67 در پایان خاطر نشان کرد: نمی‌دانم چرا رییس جمهور در برابر نقدها حرکت صریحی انجام نمی‌دهد و از چه می‌ترسد. روحانی باید واهمه و ترس را کنار بگذارد. او باید با قوت بیشتری عمل کند.
نظرات بینندگان