arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

60 درصد روستاییان ایران مشکل اشتغال مناسب دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدابوالفضل رضوی در همایش ارتقا و توسعه اشتغال پایدار روستایی در اردبیل اظهار کرد: به طور میانگین از هر پنج خانوار روستایی یک نفر تحصیل کرده دانشگاهی وجود دارد که این آمار در استان اردبیل به ازای هر چهار خانوار روستایی یک نفر است.

به گزارش انتخاب، او افزود: توسعه روستاها در تمام دولت ها به عنوان یک بحث اصلی مورد توجه بوده ولی تنها تامین آب، برق و سایر زیرساخت ها این مشکل را برطرف نمی کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه روستایی نیازمند راهکارهای مختلفی است: باید به فکر افزایش درآمد عمومی مردم در مناطق روستایی در کنار تامین دیگر زیرساخت ها باشیم به طوری که اگر روستاها توسعه پیدا کند بخش عظیمی از مشکلات مهاجرت به مناطق شهری نیز کاسته می شود.

او در ادامه گفت: برای رساندن کشور به توسعه دولت باید سیاست گذار و برنامه ریز باشد و مردم نیز باید اجرا کننده و نقش آفرین باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: اگر مردم با مشارکت هم ، شرکت سهامی خاص یا تعاونی تشکیل دهند و شغل پایداری را تعریف کنند به آنها وام با کارمزد چهار درصد اعظا خواهد شد.

رضوی درباره مناطق روستایی مرزی نیز بیان کرد: دولت پنج برابر آورده روستاییان در مناطق مرزی تسهیلات می دهد.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکل آب کشاورزی و شرب در روستاها گفت: این مشکل جدی است و امسال شش هزار روستا مشکل آب شرب و کشاورزی داشتند.

رضوی با بیان اینکه همه دولت ها شعار توسعه سر داده و در کوچک سازی حجم دولت تاکید می کردند افزود: هنوز این اهداف به شکل کامل محقق نیافته و ما باید با بهترین وسیله که همان پرداخت تسهیلات کم بهره به روستاییان است به تقویت تولید ملی فکر کنیم.
منبع: ایرنا
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان