arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

اسنودن نمرده و حالش خوب است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا کد ۶۴ حرفی مرموزی را از طریق توییتر منتشر کرد و پیام "کلید مرد مرده" را که قرار بود زمانی منتشر شود که وی در یک زمان مشخص به سراغ کامیپوترش نرفته باشد، به کار انداخت؛ اقدامی که باعث ایجاد نگرانی‌ها و گمانه زنی‌هایی در خصوص بازداشت یا کشته شدن وی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گلن گرینوالد، یکی از خبرنگاران نشریه اینترنتی اینترپست که در گذشته با  ادوارد  اسنودن، مقاطعه کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا کار کرده بود، گفت: حال اسنودن خوب است.

این واکنش گرینوالد پس از آن صورت گرفت که پیام توییتری مرموز توسط اسنودن منتشر شد.

در نخستین توییت که هفته پیش منتشر شد، آمده بود "زمانش فرا رسید" و از همکاران خود در آژانس امنیت ملی آمریکا خواست تا با گزارشگری که داستان کامل اقدامات وی به عنوان یکی از مقاطعه کاران آژانس اطلاعاتی آمریکا و شرایطی که منجر به مشارکت وی در بزرگترین افشاگری در تاریخ آمریکا شد را پوشش می‌دهد، تماس بگیرند.

دومین توییت جمعه شب به شکل یک کد ۶۴ حرفی منتشر شد که برخی معتقد بودند یک پیام "کلید مرد مرده" است. این پیام به گونه‌ای طراحی شده که اگر اسنودن به خاطر کشته یا بازداشت شدن، در یک زمان مشخص به سراغ کامپیوترش نرود، اسناد گسترده‌ای را منتشر می‌کند. اسنودن پیشتر اعلام کرده بود که فایل‌های رمزگذاری شده‌ای را در بین روزنامه نگاران و انجمن‌های قابل اعتماد برای زمانی که بلایی به سرش آمده باشد، توزیع کرده است.

با این حال گراینوالد اعلام کرد، حال ادوارد اسنودن خوب است.

بارتون گلمن یکی دیگر از روزنامه نگاران قابل اعتماد نیز اظهارات گرینوالد را تایید کرد و گفت: خیالتان از بابت اسنودن راحت باشد، برخی توییت‌ها معنای شخصی دارند.
نظرات بینندگان