arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
نشریه میرور:

مرد شماره یک داعش در اروپا کجاست؟ / ابوسلیمان فرانسوی از سوریه گریخته است

یک جاسوس نفوذی فاش کرده است که سرکرده داعش در اروپا که مغز متفکر حملات پاریس و بروکسل بوده، از یک عملیات نظامی در سوریه جان سالم به در برده و گریخته است.دولت‌های غربی با تمام قوا به دنبال دستگیری وی هستند. ابوسلیمان فرانسوی مغز متفکر موج حملات تروریستی اخیر در اروپاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ میرور نوشت: یک جاسوس نفوذی فاش کرده است که سرکرده داعش در اروپا که مغز متفکر حملات پاریس و بروکسل بوده، از یک عملیات نظامی در سوریه جان سالم به در برده و گریخته است.دولت‌های غربی با تمام قوا به دنبال دستگیری وی هستند. ابوسلیمان فرانسوی مغز متفکر موج حملات تروریستی اخیر در اروپاست.

به گزارش «انتخاب»، شواهد موجود نشان می‌دهند که وی در حال حاضر در ترکیه است و احتمالاً طی یک قرارداد سری تحت حفاظت مقامات این کشور قرار دارد. اطلاعات بسیار کمی از وی وجود دارد، هیچ عکسی از فردی که در چند ماه اخیر مهم‌ترین تروریست تحت تعقیب در جهان بوده است، وجود ندارد.پس از کشته شدن عبدالحمیداباعود عامل اصلی حملات پاریس،در طی یک عملیات پلیس فرانسه،ابوسلیمان نقشی محوری در شاخۀ اروپایی داعش برعهده‌گرفته و جانشین اباعودشده است.

ابوخالد شورشی کهنه‌کار داعش در سوریه ادعا کرده که ابوسلیمان از شهر جربلس سوریه در نزدیکی مرز ترکیه گریخته است. احتمال داده‌شده که اولین مقصد وی کرکمیش در ترکیه بوده است و 14 نفر از اتباع فرانسه نیز با وی همراه بوده‌اند. ابوخالد مدعی است که وی را بین اکتبر 2014 و سپتامبر 2015 در طول اقامت خود در شهرهای رقه و حلب ملاقات کرده است. ابوخالد می‌گوید در طول این مدت وی نفر دوم در مقام فرماندهی را دارا بوده است.ابوخالد مدعی است که از طریق یکی ازلینک‌های ارتباطی خود، خبرهایی از فرار ابوسلیمان و خروج وی از سوریه در ماه ژوئن دریافت کرده است که در صورت درست بودن این خبر، اتفاق مهمی برای داعش خواهد بود.

گفته می‌شود ابوسلیمان حدوداً 30 ساله است و اصلیتی مراکشی یا تونسی دارد. سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه می‌گویند وی عامل اصلی حملات تروریستی در سرتاسر اروپا بوده است.


نظرات بینندگان