arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

جنگ حلب به شورای امنیت کشیده شد/وزیر دفاع سوریه در حلب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای ارتش سوریه مقرهای تیراندازی را از طریق مسیری که تکفیری‌ها برای شکستن محاصره حلب از بخش شرقی شهر حلب در روز شنبه شکافته بودند، پس گرفتند، این در حالی است که وزیر دفاع سوریه نیز از حلب بازدید کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)،‌ دفتر مطبوعات نظامی دولت سوریه اعلام کرد، شکافی که شورشیان سوری و تکفیری‌ها در محور الراموسه به سمت محله‌های شرقی حلب باز کرده بودند را به طور کامل بستند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اظهار داشت که نیروهای ارتش سوریه نتوانستند بر مسیر امدادرسانی که مخالفان سوری باز کرده‌ بودند تسلط یابند اما نیروهای دولتی و هم‌پیمانان‌شان با پشتیبانی هوایی پیشروی به سمت این مسیر داشتند و دیگر می‌توانند به این سمت تیراندازی کنند.

در این راستا سانا تصاویر ویدیویی از پرواز جنگنده‌های سوری را علیه گروه‌های تکفیری در جنوب حلب پخش کرد.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز اعلام کرده است که به علت تداوم درگیری‌ها حدود دو میلیون تن در حلب سوریه به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

به گزارش این سازمان، حملاتی که این شهر از یک هفته گذشته شاهد بوده موجب قطع شبکه آبرسانی آن شده است.

در عین حال درگیری‌ها در حلب به شورای امنیت کشیده شد به طوریکه فرانسه و آمریکا ازسرگیری مذاکرات را به ارسال کمک‌ها به شهر حلب مربوط دانستند اما روسیه بر عدم تعیین پیش‌شرط برای آغاز مذاکرات تاکید کرد.

استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه نیز به شورای امنیت ابلاغ کرد که مذاکرات اواخر اوت جاری خواهد بود و این مساله در نشست پشت درهای بسته شورای امنیت در نیویورک مطرح شد.

در نشست شورای امنیت نیز استفان اوبراین، نماینده بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی خواستار توقف درگیری‌ها به مدت 48 ساعت  شد تا امدادرسانی‌ها صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد که کارمندان امدادرسان واقعا شجاع نتوانسته‌اند به دلیل اوضاع امنیتی وارد حلب شوند.

او افزود: آنها شجاع هستند نه عاملان انتحاری، باید شرایط امنیتی برای فعالیت آنها فراهم شود.

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل نیز به خبرنگاران گفت:‌ روسیه و آمریکا جزئیات طرح امدادرسانی از طریق جاده کاستیلو را به طور دائمی بررسی می‌کنند.

سامنتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز نسبت به خطراتی که مردم در شرق حلب را تهدید می‌کند، هشدار داد و گفت: اوضاع غرب حلب نیز وحشتناک است.

در واشنگتن،‌ الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اوضاع حلب را وحشتناک توصیف کرد و توقف درگیری‌ها به عنوان تنها راهی که باید دنبال شود را خواستار شد.

در این راستا فهد جاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه نیز روز سه‌شنبه از مقرهای نیروهای سوری در حلب بازدید کرد.

فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزیر دفاع سوریه یک بازدید میدانی در حلب داشت و با نیروهای فعال در حلب دیدار کرد.

فرماندهی کل ارتش سوریه افزود:‌ الفریج اظهارات فرماندهان میدانی را درباره ماهیت عملیات درگیری و مشکلات شنید و از سطح آمادگی این نیروها برای اجرای عملیات مطلع شد.

فرماندهی عملیات در پایان آورده است که نیروهای مبارز بر آمادگی خود برای دفاع از سوریه و ملت و رهبر ان در دستیابی به پیروزی و ساقط کردن طرح‌های استعماری تاکید کردند.

جنگنده‌های سوریه و روسیه روز سه‌شنبه ده‌ها حمله را به مقرها و خطوط امداد تکفیری‌های جیش الفتح وارد کردند که طی آن یکی از رهبران این گروه به نام احمد الحایک ملقب به ابومهند السلفی در جنوب حلب کشته شد.

همچنین تکفیری‌ها از کشته شدن کمال احمد ملقب به ابومعروف در درگیری با ارتش سوریه در جنوب حلب خبر دادند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان