arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

فایننشال تایمز: قطر و عربستان از تروریست های سوری حمایت می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی از کمک قطر و عربستان به تروریست ها در سوریه خبر داد.

به گزارش انتخاب، در این گزارش آمده است: حمله اخیر تروریست ها به مواضع ارتش سوریه در حلب ممکن است از کمک های خارجی بیش از آنچه به نظر می رسد، برخوردار باشد، به طوری که این کشورها مقادیر زیادی سلاح، پول و تجهیزات را قبل از درگیری و در جریان آن برای عناصر تروریستی ارسال کرده اند.

یک فعال سوری که بین سوریه و ترکیه تردد می کند، گفت: دهها کامیون حامل سلاح را در مرز شمارش کردیم.

وی افزود: این روند هر روز و برای هفته ها ادامه داشته است و ما نه فقط از گلوله یا تفنگ، بلکه از تسلیحات و توپخانه سخن می گوئیم.

در همین حال، عناصر تروریستی اعلام کردند که این کمک ها از طرف حامیان منطقه ای شان شامل عربستان و قطر و از آن سوی مرز ترکیه به سوریه منتقل شده است.

این کمک ها به رغم این واقعیت که حمله تروریستی اخیر به حلب از طرف جبهه فتح الشام (جبهه النصره سابق) هدایت و سازمان دهی شده، ارسال شده است.
به گفته تروریست ها، مقام های آمریکایی از روی عمد به روی مشارکت فتح الشام در حمله به حلب چشم بسته اند تا اطمینان حاصل شود که این گروه جای پای خود را در حلب محکم می کند.

یک دیپلمات غربی در این خصوص گفت: آمریکا از آنچه در حال وقوع بود، اطلاع داشت و این مساله را نادید گرفت تا بر ایران و روسیه اعمال فشار کند.

شهر حلب، بزرگترین شهر سوریه و آخرین پایگاه باقی مانده شهری برای تروریست ها به شمار می رود. تروریست ها در صورت از دست دادن این شهر، تنها در مناطق روستایی پایگاه خواهند داشت.

مقام های آمریکا و روسیه گفته اند در مراحل پایانی تدوین طرحی هستند تا به طور مشترک جبهه النصره را که قبلا وابسته سوری القاعده و داعش بود، هدف قرار دهند.
از سویی در فرصت تهیه این طرح، این گروه خود را منحل کرد، از القاعده برائت جست و به جبهه فتح الشام تغییر نام داد.

در همین حال، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان بارها اعلام کرده که چنانچه به گفته او راه حل سیاسی صلح آمیز در سوریه به کار گرفته نشود، ریاض ممکن است کمک های نظامی به گروه های تروریستی را افزایش دهد.

یک تحلیل گر نظامی نزدیک به مقام های عربی چنین گفت که برخی عناصر فعال در فتح الشام ممکن نیست فقط سلاح دریافت کرده باشند، بلکه از آموزش های لازم نیز برخوردار شده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان