arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

سجادی:خرید رای برای رفتن به مجلس،یک عفونت سیاسی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید: وجود حفره و نقس در قانون انتخابات و سوءاستفاده افراد از آن نوعی فساد و عفونت سیاسی محسوب می‌شود.

به گزارش انتخاب، سید کمال سجادی در خصوص نواقص قانون انتخابات فعلی و لزوم رفع آنها، گفت: مسئولین و نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت کشور و مجلس باید این نقص را بررسی نمایند.  می‌توان از کمک و همفکری احزاب و تشکل های سیاسی برای کارشناسی کردن این موضوع استفاده کرد. بطور قطع خلاهای قانونی در قوانین انتخاباتی کشور وجود دارد که بعضی می توانند رای بخرند در حالیکه قانون باید به گونه ای باشد که راه سو استفاده ها را سد کند.

سخنگوی جبهه خط امام و رهبری افزود: در درجه اول باید بر روی قانون یک بازنگری انجام دهند تا هم خلاءهای قانونی از بین برود، هم خود قانون آنقدر محکم، قوی و مبین باشد که منجر به سلامت برگزار شدن انتخابات شود. یکی از اصول قانونی انتخابات آن است که همانطور که آزاد است، باید در کمال سلامت برگزار شود تا حقوق رای دهندگان حفظ گردد. با سو استفاده و خرید رای و خرج های آنچنانی برای انتخابات حقوق مردمی که رای می دهند رعایت نمی شود.

سجادی با بیان اینکه بعضی از این اتفاقات  از جمله خرید و فروش آرا به فرهنگ عرفی و دینی کاندیداها نیز مربوط می شود، افزود: اگر فردی با نادیده گرفتن قانون وارد مجلس شود تکلیف رای او به قوانین چیست؟ آیا رای او دچار اشکال از نظر قانونی و دینی نیست؟ وقتی فردی از راه نادرست و به شکل تقلبی و با خرید رای وارد مجلس شود رای او به مصوبات مجلس نیز نادرست خواهد بود.

سخنگوی جبهه خط امام و رهبری در خصوص میزان تاثیرگذاری نواقص قانون در انتخابات هایی که تا به امروز در کشور برگزار شده است گفت: من در آن سطح نیستم که بتوانم به شکل صحیح در این مورد اظهارنظر کنم. نهادهای نظارتی کشور باید این موضوعات را بررسی کنند و میزان تاثیرگذاری آن و آسیبی که ممکن است به اعتماد مردم بزند را کارشناسی نمایند.

وی ادامه داد: مسئولین مربوطه باید گفته های آیت الله جنتی درخصوص خرید و فروش آرا پیگیری نمایند که این اتفاق در چه سطحی، چگونه و در چه حجمی  انجام شده است. اگر با این تخلفات برخورد شدید شود از تکرار آن جلوگیری خواهد شد. افرادی که دست به چنین اقداماتی می زنند باید هزینه های بالایی برای کارشان پرداخت نمایند تا دیگران جرات دست زدن به چنین اقدام هایی نکنند.

سجادی در پایان خاطر نشان کرد: وجود حفره و خلا در قانون انتخابات و سو استفاده افراد مانند همین خرید رای، نوعی فساد و عفونت سیاسی محسوب می شود. این عفونت باید با تدوین قانون جامع و نظارت بر حسن اجرای آن توسط نهادهای مربوطه از بین برود چرا که با ادامه این روند، مجلس و دیگر نهادهایی که با انتخابات  شکل می گیرند عصاره فضیلت ها نخواهند بود و مردم نیز برای حضور در انتخابات ها دلسرد خواهند شد.

نظرات بینندگان