arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

ابتکار: خشک شدن تالابها و کاهش سفره آبهای زیر زمینی زنگ خطر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: خشک شدن تالابها، کاهش منابع سفره آبهای زیرزمینی و هجوم ریزگردها زنگ خطر اشکال اساسی در چرخه زیست محیطی را به صدا درآورده است.

به گزارش انتخاب، معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: کاهش سفره های آبهای زیرزمینی درکشور بسیار نگران کننده است و باید با مشارکت مردم برای آن تدبیر کنیم.

وی افزود: با اصلاح الگوی آبیاری در کشاورزی، اصلاح بذر، مدیریت سم و کود باید هزینه های تحمیل شده به محیط زیست را کاهش دهیم که این کار با آگاهی دادن و آموزش گروههای مختلف ممکن می شود.

معاون رئیس جمهور یادآورشد: در دولت تدبیر وامید موضوع محیط زیست یک مسئله بخشی نیست بلکه بعه عنوان موضوعی فرابخشی همه نیروها و دستکاهها را درگیر کرده لذا همه باید برای رفع آن اقدام کنیم.

خشک شدن تالابها زنگ خطر زیست محیطی است
ابتکار با اشاره به خشک شدن تالابها گفت: وقتی سفره های آب زیرمینی کاهش یافته و تالاب ها خشک می شود نشان می دهد در چرخه محیط زیست اشکالی اساسی وجود دارد و زنگ خطر به صدا درآمده است که باید ما رابیدار کند.

وی بیان کرد: خروج از مشکلات زیست محیطی به عزم ملی و تلاش همگانی نیاز دارد و با همکاری همه دستگاهها لازم است بر بحرانها غلبه کنیم.
منبع: مهر
نظرات بینندگان