arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
علم الهدی:

چرا توریست فاسق باید به مشهد بیاید؟ /دیگر نباید سر کنسرت با مردم یا برخی مسئولان کوته‌فکر چانه‌زنی کرد / اگر کنسرت میخواهی جای دیگری زندگی کن / در مقابل امام رضا اردوکشی راه انداخته اند

همه طراحان ورود توریست که می‌خواهند توریست خارجی جذب کنند، دور این شهر خط قرمز بکشند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چرا توریست فاسق و فجور باید به مشهد بیاید؟ /دیگر نباید سر کنسرت با مردم یا برخی مسئولان کوته‌فکر چانه‌زنی کرد / اگر کنسرت میخواهی جای دیگری زندگی کن / در مقابل امام رضا اردوکشی راه انداخته اند

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: مشهد شهر زیارت است و شهر گردشگری نیست که ما بخواهیم مراکز عیاشی یا تفریحی را در آن توسعه دهیم، اینجا باید روی مدیریت زیارتی تمرکز کرد نه مدیریت گردشگری.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: سنت ما همه ساله در جمعه مقارن با میلاد امام هشتم(ع) این است که در نماز جمعه، سخن از حرم امام رضا(ع) مطرح است، به همین منظور در سخنرانی قبل از خطبه‌ها، آقای بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی حضور یافتند.

وی گفت: ایشان جریان مدیریت آستان قدس  رضوی و این حریم مقدس را توضیح دادند، این سازمان و این عظمت و این ساختار از برجسته‌ترین دستاوردهای این انقلاب اسلامی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 30 سال، دستاوردهای انقلاب و مدیریت روحانیت در این عرصه مشخص است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: همچنین با مدیریت جدیدی که به‌وجود آمده، ما شاهد تحول در آستان قدس رضوی هستیم و امکانات این آستان در خدمت محرومت‌زدایی کل کشور قرار گرفت و در مدت کوتاهی مردمی از دوردست با هزینه آستان قدس رضوی به حرم منور مشرف شدند.

وی اظهار داشت: کل این شهر متعلق به حرم امام رضا(ع) است، این شهر به هرجا که توسعه پیدا کند، حرم امام رضا(ع) همه این شهر است. این هویت و ماهیت این حرم باید حفظ شود؛ برادران و خواهران، مشهد شهر زیارت است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: چرا توریست فاسق و فجور باید به این شهر بیاید؟ اینجا شهر زیارت است و شهر گردشگری نیست که ما بخواهیم مراکز عیاشی یا تفریحی را در آن توسعه دهیم، اینجا باید روی مدیریت زیارتی تمرکز کرد نه مدیریت گردشگری.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: در همه دنیا نمونه این مدیریت را داریم، مگر شهر واتیکان دارای مقیاس‌های قداستی نیست و همه جریان‌ها، قداستش را حفظ نمی‌کنند؟ ما باید بدانیم که در شهر امام رضا(ع) زندگی می‌کنیم، در شهر امام رضا(ع) نمی‌شود کنسرت برگزار کرد و دیگر نباید سر این موضوع با مردم یا برخی مسئولان کوته‌فکر چانه‌زنی کرد. شما اگر کنسرت میخواهی جای دیگری زندگی کن، چرا باید یک شهر زیارتی را انتخاب کنید؟

وی ادامه داد: هر روز کمپین جدیدی برای کنسرت راه می‌اندازند، این‌ها اردوکشی در مقابل امام رضا(ع) است، در یک جلسه باید تکلیف این شهر مشخص شود و همه مدیران و ساکنان بدانند این شهر آن‌قدر دلداده و عاشق دارد که نمی‌گذارند شما در برنامه‌ریزی و عیاشی آزاد باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: همه طراحان ورود توریست که می‌خواهند توریست خارجی جذب کنند، دور این شهر خط قرمز بکشند، این شهر متعلق به امام رضا(ع) است، آن‌هایی که اینجا می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند باید بدانند که اینجا جای این کارها نیست. آیا در خانه امام رضا(ع) ما نباید بتوانیم این‌ها را رعایت کنیم؟ باید چانه بزنیم که کنسرت باشد یا خیر؟

وی گفت: آن‌هایی که متولی ساخت‌و‌ساز هستند بدانند مشهد، جزیره کیش نیست. مشهد شهر امام رضا(ع) است، اینجا به‌نحوی ساخت و سازها را تغییر ندهند که عده‌ای فقط بخواهند اینجا خوش بگذرانند، حداقل 60 درصد هتل‌های ما خالی است و بعضاً زوار زیر باران و آفتاب می‌مانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: یکی از اقدامات آستان قدس رضوی، ایجاد شهر زائر و زائرسراها است که کلنگ زنی آن انجام شد، شما مشهدی‌ها مهماندار امام رضا(ع) هستید. عزیزان مشهدی، اگر فرهنگ رضوی نهادینه شود انقلاب هم پیش می‌رود در غیر این صورت دشمن طمع می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: چندین سال از رحلت امام خمینی(ره) می‌گذرد و شاهد هستیم که نوار صدای پیرمردی مفلوک را پخش می‌کنند و با کمال جسارت، یک تشکیلاتی هم ادعا می‌کند که ما پخش‌کننده این نوار بودیم. امیدواریم که دستگاه قضایی سریع این مسئله را پیگیری کنند چراکه این اعلام جنگ با بنیاد انقلاب است.

وی تاکید کرد: در فتنه 88 هم همین‌ها در دانشگاه تهران عکس امام(ره) را پاره کردند؛ این اعلام جنگ قطعی با این انقلاب است و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی برخورد قاطع کنند. باید برخورد قاطع شود تا بعد از این، جرأت گستاخی به امام(ره) را عده‌ای پیدا نکنند و اگر در سال 88 با آن‌هایی که عکس امام راحل را پاره کردند، برخورد قاطع می‌شد اکنون شاهد این مسائل نبودیم.

نظرات بینندگان