arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

برآورد کمک 120 میلیارد تومانی مردم ایران به بازسازی عتبات در سال 95

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور عالی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: برآورد می شود، کمک های نقدی مردم ایران به بازسازی و ساخت و سازها در قالب طرح های مختلف در عتبات عالیات در سال 95 به 1200 میلیارد ریال (120 میلیارد تومان) برسد.
 
به گزارش انتخاب، حبیب الله دهمرده پس از اقامه نماز جمعه در مصلای سمنان به خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته مردم ایران 800 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات، به صورت نقدی کمک کردند.

وی با اشاره به اجرای 150 طرح در قالب ساخت، نوسازی و بهسازی در نقاط مختلف عراق توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران افزود: ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف به مساحت 220 مترمربع در کنار توسعه حرم حضرت امیرالمومنین(ع) که تا 10 برابر وسعت می یابد، از مهمترین طرح هاست.

وی ادامه داد: ساخت صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) در کربلای و توسعه حرم امام حسین(ع) به وسعت 46 هزار مترمربع در چهار طبقه و همچنین در کاظمین ساخت صحن حضرت صاحب الزمان(عج) به مساحت 100 هزار مترمربع و صحن امام رضا(ع) به مساحت 40 هزار مترمربع و در سامرا توسعه یک زیرزمین تا 10 هزار مترمربع، دیگر طرح های قابل توجه در حال اجرا در عتبات عالیات توسط این ستاد است.

دهمرده، با اشاره به کمک های غیرنقدی مردم مومن ایران برای اجرای طرح های بازسازی عتبات عالیات، گفت: به دلیل داشتن نظم در اجرای هر چه بهتر، طرح های بازسازی عتبات عالیات دارای پیمانکار هستند و برای اجرای با کیفیت در اجرای ساخت صحن های مختلف، پیمانکاران بر اساس کیفیت مورد نظر مشاور از نیروهای کار و مصالح مورد نیاز استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر اجرای طرح های ساخت و نوسازی حرم و صحن ائمه اطهار(ع) در کشور عراق، ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران طرح های دیگری نیز مانند ساخت هتل و بیمارستانی در عراق و چند طرح در نقاطی مانند کوفه و مُسیّب را نیز در حال اجرا دارد.

وی طلاکاری حرم امیرالمومنین(ع) با سه هزار خشت، لاغرسازی ستون های حرم امام حسین(ع) به منظور توسعه و ایجاد فضای برای حضور زائران و بازسازی بسیاری از صحن ها و رواق ها را از طرح های در حال اجرا توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران در عراق و نیازمند همراهی و کمک مردم عنوان کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان