arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

سردار نقدی: ملت ترکیه در شکست کودتا از مقاومت الهام گرفت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شکست کودتای آمریکایی در ترکیه گفت: دیدم که چگونه ملت ترکیه ایستادند و آمریکا را شکست دادند. اینها درس هایی است که ملت از مقاومت گرفته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش رژیم صهیونیستی سرمست از پیروزی های گذشته خود در رویارویی با ارتش های بزرگ عربی تصور می کرد می تواند در هر نقطه و هر زمانی که می خواهد مخالفان خود را با استفاده از سلاح های پیشرفته و بعضا غیر متعارف آماج حملات وحشیانه قرار دهد؛ تصوری که با پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه نمود دیگری پیدا کرد.

رژیم صهیونیستی با حمله به مردم مظلوم لبنان و کشتن بی رحمانه زنان، کودکان، پیر و جوان این سزمین به دنبال نقشه جدیدی در خاورمیانه بود و به نوعی قرار بود این واقعه زمینه ساز تحولات زیادی در منطقه باشد. رشادت و فداکاری های حزب الله لبنان و ۳۳ روز ایستادگی در مقابل ارتشی که به پشتوانه کشورهای غربی و با برخورداری از امکانات زیادی به صحنه آمده بود، فصل جدیدی از مقاومت را بوجود آورد.

سردار نقدی در خصوص تاثیر پیروزی حزب الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی بر تحولات منطقه اظهارداشت: این پیروزی به عنوان اولین پیروزی بر جهان استکبار که تمام آنها حمایت کننده رژیم صهیونیستی بودند، شکست پذیری مستکبرین را هویدا کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: قبل از پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه، جبهه مقاومت موقعیت شکننده ای داشت و دلیل آن نیز این بود که هنوز این باور که می شود در مقابل صهیونیست ها ایستاد و آنها را شکست داد، به‌وجود نیامده بود.

وی در خصوص اهمیت حضور حزب الله در سوریه اظهارداشت: هر کدام از جریانات و نیروهایی که هم اکنون در سوریه حضور دارند اگر حضور نداشتند، سرنوشت به شکل دیگری می شد؛ به ویژه حزب الله که در همسایگی سوریه قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره آینده تحولات سوریه گفت: مستکبران تاکنون چیزی را در سوریه به دست نیاورده اند و امروز با یک جبهه تروریستی رسوا و بی آبرو در دنیا مواجه هستند که خودشان هم مجبورند علیه آن موضع بگیرند و در ظاهر ائتلاف تشکیل دهند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان