arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

واکنش وزیرارشاد به برخی انتقادات از فیلم اصغر فرهادی

من خودم فیلم فروشنده را دیدم فکر نمی‌کنم برای اکران نیاز به اصلاحیه و تغییراتی داشته باشد مگر در جزئیاتی در موسیقی و تیتراژ. در فیلم مادر قلب اتمی را هنوز ندیدم و نمی‌توانم اظهارنظری در این باره داشته باشم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت پروانه نمایش و اکران فیلم‌های فروشنده و مادر قلب اتمی نیز گفت: من خودم فیلم فروشنده را دیدم فکر نمی‌کنم برای اکران نیاز به اصلاحیه و تغییراتی داشته باشد مگر در جزئیاتی در موسیقی و تیتراژ. در فیلم مادر قلب اتمی را هنوز ندیدم و نمی‌توانم اظهارنظری در این باره داشته باشم.

او در پاسخ به خبرنگار ایلنا، درباره موضع وزارت ارشاد در قبال بولتن‌سازی‌های منفی که علیه فیلم فروشنده صورت می‌گیرد، گفت: به نظرم این دوستان اول باید فیلم را ببینند و بعد اظهارنظر کنند چطور می‌توانند براساس شنیده‌ها و بدون دیدن محتوای فیلم علیه آن مطلب بنویسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس درباره اظهارنظر دختر شهید رکن‌آبادی که از تخلیه برخی اعضای بدن این شهید مثل قلب، مغز و  ... قبل از دفن سخن گفته بود، اظهار داشت: براساس انگشت‌نگاری و آزمایش DNA که انجام دادیم مشخص که پیکر منتقل شده به ایران صد در صد پیکر خود ایشان است درثانی قبل از انتقال پیکر شهید رکن‌آبادی خانواده‌شان نیز به عربستان اعزام شدند تا هویت ایشان را تایید کنند. به نظر می‌رسد مطلبی که دختر این شهید عنوان کرده به دلیل نوع مراسم دفنی که عربستانی‌ها برگزار می‌کنند و قبل از به خاکسپاری هر فردی اعما و احشاء او را از بدن خارج می‌کنند؛ باشد و احتمالا سعودی‌ها اول قصد داشتند تا آقای رکن آبادی را در همان عربستان به خاک بسپارند که این قضیه با فشار جمهوری اسلامی منتفی شد.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، درباره اصلاحات صورت گرفته بر پیش‌نویس لایحه نظام صنفی رسانه‌ها که مجدد به جریان افتاده است، گفت: در مورد رسانه‌ها و مطبوعات کشور دو لایحه مجزا در دستور کار قرار دارد که نباید باهم تداخل داشته باشند. اولین مورد لایحه جامع رسانه‌هاست که به نوعی جایگزین قانون فعلی مطبوعات خواهد شد و اکنون این لایحه در هیئت دولت در حال بررسی است تا برای نهایی شدن در اختیار مجلس و کمیسون فرهنگی نیز قرار بگیرد. بحث دیگر لایحه نظام صنفی رسانه‌هاست که رابطه خبرنگاران با رسانه‌ها، رسانه‌ها با یکدیگر و خبرنگاران با یکدیگر را سامان‌دهی می‌کند. در واقع نهادی مردمی خواهد بود که حتی تخلفات صورت گرفته در عرصه رسانه‌ها و مطبوعات نیز توسط این نهاد رسیدگی می‌شود.

نظرات بینندگان