arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

هوای ایلام در مرز بحران

معاون پایش و نظارت محیط‌زیست ایلام گفت: میزان غلظت ریزگردها در استان همچنان تداوم دارد و تا چند ساعت آینده وضعیت بحران بر آسمان ایلام حاکم می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون پایش و نظارت محیط‌زیست ایلام گفت: میزان غلظت ریزگردها در استان همچنان تداوم دارد و تا چند ساعت آینده وضعیت بحران بر آسمان ایلام حاکم می‌شود.

«علی‌طاهر  سارایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به دلیل ورود ریزگردها در حال حاضر شهرستان‌های ایلام، مهران، ایوان و چرداول در وضعیت اضطرار قرار دارند و افزایش آلودگی آسمان ایلام را به سمت بحرانی شدن می‌برد.

دکتر «راضی ناصری‌فر» - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم گفت: اولین و کارآمدترین توصیه بهداشتی درزمینهٔ ریزگردها محدودیت فعالیت در معرض آسیب ریزگردها است لذا از همه شهروندان می‌خواهیم تا حد امکان از منزل بیرون نروند و از رفت آمد به داخل شهر را پرهیز کنند.

وی بابیان اینکه شهروندان از فضاهای بسته که محل تهویه هوای سالم داشته باشد استفاده کنند، افزود: مردم باید از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

ناصری فر با اشاره به اینکه تمام توان فوریت‌های پزشکی استان برای خدمات‌رسانی به کار گرفته‌شده و در آماده‌باش کامل هستیم، خاطرنشان کرد: تمام مراکز درمانی و بهداشتی در آماده‌باش کامل برای خدمات‌دهی به مردم  هستند.

معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: ماسک در بین مردم توزیع خواهند شد و آمبولانس‌ها برای خدمات‌رسانی به کسانی که نیاز به کمک دارند اعزام می‌شوند.
نظرات بینندگان