arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

آمریکا: تسلیحات هسته‌ای واشنگتن در ترکیه امن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی هوایی آمریکا تاکید کرده است که واشنگتن جابجایی تسلیحات اتمی خود از پایگاه اینجرلیک در ترکیه را ضروری نمی‌داند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری راشا تودی، این در حالیست که در پی کودتای اخیر ترکیه و تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و آنکارا برخی تحلیل‌گران نسبت به امنیت سلاح‌های اتمی آمریکا در پایگاه اینجرلیک ترکیه ابراز نگرانی کرده‌اند.

پایگاه اینجرلیک به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های هوایی منطقه از سال گذشته در ائتلاف ضد داعش مورد استفاده جنگنده‌های ائتلاف نیز قرار گرفته است.

در همین حال دوبرالی جیمز، فرمانده نیروهای هوایی آمریکا درباره امنیتی تسلیحات هسته‌ای این کشور در ترکیه گفت: ما در  اینجرلیک سلاح‌های هسته‌ای داریم و نسبت به امنیت این تسلیحات مطمئنیم.

جیمز طی هفته‌های اخیر همواره تلاش کرده است تا تاکید کند تنش‌ها در روابط واشنگتن و آنکارا تاثیری بر بمب‌های هسته‌ای این کشور در ترکیه نخواهد داشت.

وی در این باره خاطرنشان کرد: روشن است که ترکیه متحد ماست. ما در کنار آنها ایستاده‌ایم و آنها نه تنها نیروی هوایی موثری محسوب می‌شوند بلکه اینجرلیک برای مبارزه مشترک ما علیه داعش مکانی بسیار مهم قلمداد می‌شود.
نظرات بینندگان