arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

نرخ قربانیان آلودگی هوا در هند از چین پیشی می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بررسی کارشناسان آمریکایی نشان می‌دهد که نرخ قربانیان آلودگی هوا در هند از آمار مرگ و میر ناشی از این معضل جهانی در چین فراتر خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است از آنجائیکه در هند اجرایی شدن قوانین زیست محیطی با جدیت دنبال نمی‌شود و تعداد بیشتری از معادن زغال سنگ فعالیت خود را شروع کرده‌اند شمار قربانیان آلودگی هوا در این کشور از چین پیشی می‌گیرد.

همچنین "دان گرین‌بائوم" از موسسه اثرات بهداشتی در بوستون گفت: وضعیت آلودگی هوا در هند نسبت به چین با سرعت بالاتری رو به وخامت است چرا که اقدامات مناسبی جهت مقابله با آلودگی هوا اتخاذ نمی‌شود.

به گفته کارشناسان، بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا در جهان در کشورهای هند و چین رخ می‌دهد. در چین کارخانه‌هایی با سوخت زغال منبع آلودگی هوا هستند هر چند در هند سیاست‌های مرتبط با محیط زیست در حوزه مقابله با انتشار دود ناشی از احتراق زغال اجرایی نمی‌شود.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، دولت چین متعهد شده تا سال ۲۰۲۰ میزان تولید زغال سنگ را حدود ۵۰۰ میلیون تن کاهش دهد و انتشار آلاینده‌های اصلی در بخش انرژی را حداقل ۶۰ درصد پایین آورد. این در حالی است که هند تنها در سال جاری (۲۰۱۶) استانداردی را برای انتشار گازهای آلاینده از نیروگاه‌هایی با سوخت زغال سنگ اعلام کرده است.
نظرات بینندگان