arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

پلیس آگاهی بدهکاران مالیاتی راتعقیب می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی، توجه ویژه به جرم فرار مالیاتی را از برنامه های مهم اداره مبارزه با جرایم اقتصادی عنوان کرد.

سردار محمد رضا مقیمی در نشست تخصصی با روسای پلیس آگاهی استان مازندران، اظهارکرد: تفاهمی نیز دراین راستا بین پلیس آگاهی ناجا و اداره اقتصاد و دارائی کشور منعقد شده است.

وی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز، راه اندازی قرارگاه آن، مبارزه با سرقت، قرارگاه جهادی ارتقای تربیت و آموزش، مبارزه با موادمخدر، امنیت اخلاقی و کاهش تصادفات از اولویت های اصلی ماموریت های نیروی انتظامی است که از این 6 مولفه، سه موضوع آن مستقیماً با ماموریت پلیس آگاهی در ارتباط است.

این مقام انتظامی ، ارتباط مولفه های یاد شده به پلیس آگاهی را نشانگر اهمیت ماموریت این پلیس و نیز فعالیت بیش از پیش کارکنان آن در سه حوزه مورد نظر دانست.

وی در ادامه سخنانش به مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی هم اشاره کرد و گفت: رویکرد اطلاعاتی و علمی در راستای افزایش کشف پرونده ها از برنامه های مهم این مرکز است که البته پلیس آگاهی استان ها باید به لحاظ امکانات علمی و تخصصی تجهیز و تقویت شوند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تاکید برتقویت اداره عملیات ویژه این پلیس، خاطرنشان کرد: باید از ارجاع هر پرونده ای به این اداره خودداری شود زیرا اداره عملیات ویژه باید به صورت ویژه پرونده های مهم در سطح استانی و ملی را پیگیری کند و هرماه حداقل گزارش یک پرونده استانی در زمینه رسیدگی به جرایم اقتصادی، قاچاق، سرقت و قتل را به ناجا ارسال کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت پیشرفت وتعالی سازمانی در راستای کاهش وقوع و افزایش کشف بر ضرورت ایجاد ارتباط دو سویه برون و درون سازمانی تاکید کرد و گفت: در چنین ارتباط کلیدی، تفاهم، تعامل، مشارکت و برنامه های راهبردی و هدفمند شکل گرفته و قطعاً نتایج مثبتی از آن برداشت می شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا از تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه ادله دیجیتال در برخی از استان های کشور در آینده نزدیک خبرداد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به موقعیت جغرافیایی، جمعیت شناور و وقوع انواع جرایم استان مازندران هم اشاره کرد و اینکه این استان در زمره 14 استان هدف قرار دارد.
نظرات بینندگان