arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

تکواندوکاران ایران بد شانس بودند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کانگ شین چال سرمربی سابق تیم ملی تکواندو می‌گوید که سبک مبارزه تکواندوکاران ایران شناخته شده است و کشورهای دیگر روی نمایندگان ایران تمرکز کرده‌اند.

 سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی ایران در خصوص نتایج نمایندگان ایران گفت: همه می‌دانند المپیک رقابت متفاوتی است و برای تمام کشورها اهمیت دارد. کشور ایران برای حضور در المپیک آماده بود و تمام تلاش خود را کرد.

وی ادامه داد: روز اول رقابت‌های تکواندو با حذف فرزان عاشورزاده نفر اول رنکینگ همراه بود. در همان روز نیز تکواندوکار کره‌ای که شانس مدال طلا بود به فینال نرسید. روز های دیگر هم "ارون کوک" و مهدی خدابخشی که از تکواندوکاران شاخص هستند، حذف شدند.

کانگ افزود: ایرانی‌ها به دلیل اینکه رنکینگ خوبی دارند، شناخته شده‌اند. تکنیک‌های آن‌ها برای بقیه آشناست و به نظرم سبک مبارزات ایرانی‌ها برای دیگر کشورها شناخته شده بود.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته همیشه از تکواندوکاران کره‌جنوبی اطلاعات می گرفتند. ایران نیز در حال حاضر یکی از بهترین کشورها در تکواندو است. همه روی بازیکنان ایرانی تمرکز کردند. تکواندو تنها برای کره نیست و در سراسر دنیا این رشته گسترش یافته است.

وی ادامه داد: نمایندگان ایران بد شانس هم بود. البته خوشبختانه علیزاده به مدال برنز رسید. علیزاده  برای کشورهای مسلمان قدم بزرگی برداشت و راهی روشن برای ایرانی‌ها به وجود آورد و نشان داد که بانوان با حجاب هم می‌توانند نتیجه بگیرند. این قدم بسیار بزرگی است. زنان ایران با آقایان هم تمرین نمی‌کنند. در حالی که دیگر کشور ها با تمرینی که با مردان دارند، قدرتمند می شوند.

سرمربی سابق تکواندوی ایران اضافه کرد: من تمام فعالیت تکواندوی ایران را دنبال می‌کنم و تمام مربیان تیم با من آشنا هستند.

وی در خصوص مبارزه بین خدابخشی و بیگی افزود: در مسابقه همیشه نمی‌شود برنده بود. بیگی مبارزه خدابخشی را می‌شناخت. شانس هم برای مبارزه او دخیل بود. مبارزه حساسی بود و با دیدن یک مبارزه نمی‌شود قضاوت کرد. خدابخشی آمادگی خوبی داشت اما نتوانست مبارزه خود را به نمایش بگذارد.  

کانگ در پایان گفت: مدال المپیک خیلی مهم است اما در رشته تکواندو ایران و کره بهترین کشور هستند. کره‌ای ها هم چند نماینده شاخص داشتند و حذف شدند. مهمترین مساله رویداد المپیک دوستی‌هاست. نباید بر حسب نتیجه المپیک قضاوتی کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان