arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵

حمله تند زاکانی به رییس جمهور: روحانی باید پاسخ دهد که چرا فیلمش از BBC پخش می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت:دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: عناصر تجدیدنظرطلب غرب‌گرا از مکتب امام عدول کردند. این افراد در مقابل استکبار وادادگی دادند و در مرحله تقابل با ولایت‌فقیه و ضدانقلابی قرار گرفتند.

علیرضا زاکانی در نشست خط امام مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با موضوع «انقلابیگری و آینده انقلاب اسلامی» که در دانشگاه صنعت، آب و برق مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بی‌بی‌سی فارسی دو نوبت برای حسن روحانی در انتخابات سال 92 تبلیغ کرد؛ در واقع این پیوستگی نامبارکی است که سبب می‌شود نامحرمان و عناصر ناسالم انقلاب را به بیراهه ببرند. روحانی باید پاسخ دهد که چرا فیلم تبلیغاتی‌اش از BBC پخش می‌شود.

اهم اظهارات زاکانی را بخوانید:

* در این مقطع نیازمند یک فهم تاریخی هستیم. انقلاب اسلامی وقتی پیروز شد الگویی مبتنی بر اسلام ناب توسط امام را به جامعه مطرح کرد که متناسب با نیاز جامعه و مبتنی بر بیزاری از استکبار، وابستگی و جان به لب رسیدن مردم از استبداد داخلی بود که بسیاری از نیازهای خفته مردم در جامعه را نیز پاسخگو بود.

* امام یک افق جهانی در مقابل مردم قرار داد. در این 37 سال همیشه ناظر به دفع آفت‌ها حرکت کردیم و کمتر توجه کردیم انقلاب چه نیازهایی دارد که در واقع آفت‌زدایی یک تلاش حداقلی است درحالی‌که توجه به نیاز، سبب بالفعل شدن ظرفیت انفلاب می‌شود.

* {با اشاره به فراخوان رهبر انقلاب به انقلابی بودن تمامی اقشار جامعه}: آفت‌زدایی گام اول است و نباید در آن محدود شویم و باید به اقتضائات انقلاب و نیازهاش توجه کنیم.

* نظام توانسته تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. جبهه مدافع انقلاب دچار بی‌برنامگی در تلاش برای تحقق اهداف اسلامی شده؛ ضمن اینکه فرسودگی انسانی و فکری در افراد آن به‌وجود آمده است.

* از اینکه در حال حاضر فقط به انتخابات فکر کنیم باید ممانعت شود ما لحظه به لحظه در مواجهه با نظام استبداد قرار داریم و انتخابات یکی از مواقع مهم است.

* عناصر تجدیدنظرطلب غرب‌گرا از مکتب امام عدول کردند. این افراد مقابل استکبار وادادگی دارند و در مرحله تقابل با ولایت‌فقیه و ضدانقلابی قرار گرفتند. 

* بی‌بی‌سی فارسی دو نوبت برای حسن روحانی در انتخابات سال 92 تبلیغ کرد؛ در واقع این پیوستگی نامبارکی است که سبب می‌شود نامحرمان و عناصر ناسالم انقلاب را به بیراهه ببرند..

* نظام سلطه جنگ نظامی، شکاف در ملت، جنگ اقتصادی و امروز نفوذ را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد. نفوذ از ابتدای انقلاب بوده و کم‌هزینه‌ترین کار است و امروز افزایش یافته؛ تا جایی‌که مسئول عنصر نفوذی می‌شود و راه نظام سلطه را عامدانه دنبال می‌کند.

* مهم‌ترین چالش و مانع ما نظام سرمایه‌داری و لیبرال غربی است. بزرگ‌ترین چالش درونی ما مسئولان بی‌باور به مکتب امام، فاصله‌گیری از آرمان و ارزش‌ها و تشتت و بی‌برنامگی جبهه انقلاب است.

* الزامات پیشروی ما این است که باید به مکتب امام بازگردیم؛ در واقع مجموعه منظومه فکری امام و حضرت آقا یک نسخه منسجم و شفابخش در ساحت‌های مختلف است.

* {با اشاره به 12 گامی که برای تحول و در جریان انقلاب سوم ضروری است}: نیازمند شناخت وضعیت خطیر انقلاب اسلامی هستیم و شناخت دقیق در بین مسئولان باید به‌گونه‌ای باشد که هم‌داستان شوند چون فرصت‌ها محدود است.

* انقلاب هم در اوج قدرت است و هم در اوج تهدید. در جبهه انقلاب تغییر باید از خود شروع شود؛ چون مردم باور می‌کنند اهل‌تغییر هستیم و از طرفی سبب افزایش توان جبهه انقلاب می‌شود.

* {با اشاره به ضرورت مدیریت افکار عمومی}: با این روش می‌توانیم از تاثیرگذاری جبهه غرب بکاهیم که در این راستا بابد یک فکر پیشرو داشته باشیم که به گفتمان مسلط و غالب در جامعه تبدیل شود.

* این فکر می‌تواند مردم را مجاب و جذب برای پشتیبانی از جبهه انقلاب کند؛ از این‌رو سازماندهی، پیوستگی و نهضت روشنگری در کشور گام بعدی تحول است.

* فضای مجازی یک فرصت طلایی است. تشکیل جبهه رسانه‌ای برای ارسال مناسب پیام و پژواک فکر پیشرو در میان مردم با حضور فعالانه در فضای مجازی در مقابل جبهه غرب ضروری است.

* برای افزایش سرمایه‌‌های اجتماعی جبهه انقلاب نیاز به افزایش خدمتگزاری داریم. ما باید خادم و نوکر مردم باشیم و مردم باید در چهره مسئول انقلابی نوکری را ببینند. به‌طور مثال جبهه غرب‌گرا نگاه اقتصاد آزاد دارد درحالی‌که مکتب امام در کنار تولید ثروت بر توزیع ثروت تاکید دارد.

* کسانی‌که فیش‌های نجونی دارند و اختلاس می‌کنند بر سر ما منت می‌گذارند که داریم مدیریت می‌کنیم و می‌گویند ما که با وجود سرمایه‌هایمان نیازی نداریم.

* نیازمند دوقطبی‌سازی جامعه هستیم. این دوقطبی نباید سیاسی باشد بلکه یک دوقطبی اجتماعی برای مواجهه با فقر و ناراستی‌ها و فشاد و تبعیض ایجاد کنیم.

* قوه قضائیه به‌تنهایی نمی‌تواند با فساد مقابله کند از این‌رو باید جنبش اجتماعی و نهضت مطالبه‌گری برای فراگیر کردن اصلاحات درست انقلابی را دنبال کنیم.

* بابد از فردگرایی عبور کنیم. ایجاد هویت جمعی، کادریابی و کادرسازی برابر نیاز انقلاب، برنامه‌ریزی برای اقدامات اولویت‌دار و مورد نیاز و انقلاب برای ارتقای کارآمدی نظام و غلبه بر موانع موجود بر سر راه الگوی پیشرفت اسلامی مورد نظر است.

* {با اشاره به انتخابات مجلس}: سال 90 جبهه متحد و پایداری با هم رقابت کردند و رقابت غلطی بود که سال 94 این اشتباه را جبران کردیم در وحدت موفق شدیم اما یک خلاء داشتیم.

* اول اینکه دیر به وحدت رسیدیم و دوم اینکه عَلم دفاع از وضع موجود در دست ما بود و طرف مقابل علم تغییر در دست داشت و متن جامعه اهل تغییر است.

* ما فکر منسجم پیشرو و که موتور محرکه است نداشتیم؛ برنامه شفافی برای جامعه نداشتیم. از طرف دیگر لیست ما هم مخالف صد درصد برجام داشت و هم موافق که درست نبود.

در انتخابات سال گذشته جامعه ما عکس‌العمل مناسب به عملکرد تفکر انقلابی نشان داد نه رای به تفکر غربی.

نظرات بینندگان