arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵

واکنش ظریف به سخنان جان کری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بر اساس اعلام اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان دکتر محمد جواد ظریف به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که ایران را متهم به ارسال تجهیزات نظامی به یمن کرده بود پاسخ داد.

به گزارش انتخاب،  متن اظهارات وزیر امور خارجه به شرح ذیل است:

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب اتهامات بی پایه و اساس آمریکا پیرامون متهم نمودن ایران به ارسال تسلیحات نظامی به یمن گفت:

دولت ایالات متحده با بیان این اظهارات، خود را در جنایات جنگی، ضد انسانی و کودک کش رژیم سعودی علیه مردم بی گناه و مظلوم یمن شریک کرده است و بی شک با پذیرش این مسئولیت باید پاسخگوی تمامی این جنایات ضد بشری باشد.

وی در ادامه افزود: بی تردید آقای کری به خوبی بهتر از دیگران می داند که دولت سعودی در یکسال و نیم گذشته همواره و به جد، تمامی تلاش های به عمل آمده برای برقراری آتش بس در یمن را با شکست مواجه و ناکام گذاشته است. وی ضمن مردود دانستن اظهارات وزیر خارجه آمریکا در خصوص تهدیدات ایران گفت:

زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا از اشتباهات فاحش قبلی خود در سوریه و عراق عبرت گرفته و چشمان خود را بر واقعیات و حقایق موجود باز کند.

او همچنین تاکید نمود: همانگونه که بارها توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام گردیده است، توان نظامی ایران هیچگاه تهدیدی برای هیچ یک از کشور ها نبوده و صرفا جنبه دفاعی دارد.
وزیر خارجه ایران خاطر نشان ساخت آنچه منطقه و جهان را امروز مورد تهدید قرار داده است مبانی فکری و منابع مالی و سیاسی تروریسم تکفیری در جهان است که آقای کری به خوبی باید از منشاء و علل آن آگاه باشد. بی تردید دولت آمریکا با حمایت های خود و چشم پوشی و بی توجهی به واقعیات موجود بر بی اعتباری سیاست هایش در منطقه بیش از پیش می افزاید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان