arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۱۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

سخنگوی وزارت ارشاد: تنها ۲ درصد کنسرت ها لغو می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت ارشاد گفت: ۹۸ درصد از کنسرت های موسیقی در کشور برگزار می شود و تنها دو در صد به دلایل متعددی همچون عدم هماهنگی لازم یا تلاقی با مناسبت های مذهبی و... لغو می شود.

به گزارش مهر، حسین نوش آبادی در خصوص برگزاری کنسرت های موسیقی در کشور و لغو برخی از آن ها اظهار داشت: ۹۸ درصد کنسرت های موسیقی در کشور برگزار می شود و تنها قریب به دو درصد از این میزان و بنا به دلایل متعدد، لغو می شود.

سخنگوی وزارت ارشاد عنوان کرد: تلاش ما این است تا حتی المقدور با رعایت چارچوب ها، قواعد و ضوابط تعریف شده، کنسرت های موسیقی برگزار شود و لغوِ اجرای برخی از این کنسرت ها ناشی از مواردی همچون ناهماهنگی ها یا مسائل محتوایی است.

وی افزود: تلاقی روز برگزاری کنسرت با مناسبت های مذهبی و لزوم رعایت شأن ایام و مناسبت هایی خاص از سال از دیگر مواردی به شمار می رود که بعضا باعث لغو چنین اجراهایی می شود.

نوش آبادی عنوان کرد: در مجموع عدم برگزاری کنسرت بعد از بلیط فروشی از آسیب هایی است که به تدریج به اعتماد مردم خدشه وارد می کند و توصیه ما به عوامل اجرایی چنین کنسرت هایی این است، تا زمانی که اطمینان قطعی از برگزاری کنسرت حاصل نشده، به بلیط فروشی اقدام نکنند.

معاون پارلمانی وزارت ارشاد در خصوص برخی مخالفت ها در ارتباط با برگزاری کنسرت گفت: موضوع موسیقی و اجرای صحنه ای همیشه با چالش های خاص خود مواجه بوده و بعضا نقطه نظرات مخالفی در اجرای کنسرت ها در برخی شهرستان ها وجود داشته و گاهی برخی مسئولان، تمایلی به اجرای موسیقی و اجرای صحنه ایِ آن نشان نمی دهند.

وی افزود: با همه این اوصاف، تلاش کرده ایم کنسرت ها با رعایت قوانین، قواعد و ضوابط موجود اجرایی شود.

سخنگوی وزارت ارشاد عنوان کرد: چندی پیش شیوه نامه ای با امضای وزیر ارشاد به تمامی استان ها ابلاغ شد که باید مسئولان ذیربط در تمامی استان ها، نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

نوش آبادی یادآور شد:برای اجرای کنسرت، رعایت ضوابط، قوانین و همکاری و هم افزایی نهادها و ارگان های مسئول ضروری است و امیدواریم با همگرایی هر چه بیشتر و در چارچوب های تعیین شده، نیازِ ذائقه های متعدد به موسیقی پاپ و سنتی تأمین شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
حتی یک مورد هم زیاد است. باید مشکل را حل کرد
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
اگر دو درصد شهرام ناظری و علیرضا قربانی باشند اون 98 درصد کیان؟
نظرات بینندگان