arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

مقام ازبک در تهران: رییس جمهور در سلامت کامل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق اطلاعات رسمی گزارش شده به سفارت ازبکستان در تهران، رئیس جمهوری ازبکستان در سلامت کامل است.

طبق این اطلاعات که از سوی یکی از مقامات ازبکستان در تهران در اختیار ایرنا قرار گرفت، اسلام کریم اف بهبود یافته و در سلامت کامل قرار دارد.

درارتباط با گزارش های ضد و نقیض در باره وضع سلامتی اسلام کریم اف رئیس جمهوری ازبکستان، دختر کوچکش هم امروز در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: 'پدرم زنده است'

لاله کریم اوا دختر کوچک رئیس جمهوری ازبکستان در صفحات اینستاگرام و فیسبوک خود بیست و پنجمین سالگرداستقلال ازبکستان را به مردم کشورش تبریک و از همه آنهایی که برای سلامتی رئیس جمهور دعا کرده اند، سپاسگزاری کرده است.

او نوشته است:' با استفاده از این فرصت، از صمیم دل برای همه مردم که حرفهای نیک و صمیمی در حق رئیس جمهوری و دعا برای شفای سریع او داشتند، استفاده کرده و تشکر می کنم'.
وی گفته است، که 'این خیرخواهی صمیمی مردم برای شفای او کمک می کند.'

روز31آگوست (دهم شهریور) همه ساله در ازبکستان به مناسبت جشن استقلال این کشور جشنهای رسمی با حضور اسلام کریم اف برگزار می شد. در جشنهای گذشته او عادت داشت که بلند شده و رقص خاص خود را اجرا کند. ولی روز 30 آگوست (دیروز) منابع خبری اعلام کردند که مراسم ویژه جشن استقلال لغو شده است.

بیشتر تحلیلگران و همینطور رسانه ها می گویند، بی خبری از تاشکند و وضع سلامتی کریم اف یک حالت نامعلوم و مبهمی را به وجود آورده است که می تواند به یک بحران سیاسی تبدیل شود.
سبب اصلی این ابهام هم نبود وارث قدرت بعد از اسلام کریم اف است و به اعتقاد تحلیلگران، مردان سیاسی این کشور در فکر پیدا کردن جایگزین برای رئیس جمهوری هستند.

بر اساس قانون اساسی ازبکستان، در صورت فوت یا کنار رفتن رئیس جمهوری از قدرت مجالس این کشور باید در مدت 10 روز یک حکومت موقت تشکیل و رئیس جدید و اجرایی کشور را تعیین کنند و بعد از سه ماه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان