arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

آسمان تهران ابری همراه با وزش باد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طبق بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی و داده های هواشناسی از روز شنبه به تدریج از شدت نا پایداری ها در استان های ساحلی کشور کاسته می شود.

بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی و داده های هواشناسی از امروز به تدریج از شدت ناپایداری ها در استان های ساحلی کشور کاسته می شود.

بر این اساس امروز در استان های اردبیل، گیلان، شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز شرقی بارش بارن گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و برای استان های مازندران و گلستان نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود.

 همچنین روز یکشنبه نیز در استان های اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده و برای ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات جنوی استان کرمان، ارتفاعات شمالی استان هرمزگان و برخی مناطق مرکزی کشور در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده بارش باران و گاهی وزش باد و رعد و برق رخ خواهد داد .

این شرایط روزهای یکشنبه و دوشنبه برای زاگرس جنوبی و مرکزی ارتفاعات هرمزگان و برخی نقاط جنوبی کشور پیش بینی می شود.

طی سه روز آینده برای مناطق شرقی کشور وزش باد پیش بینی می شود که این شرایط از بعد از ظهر روز شنبه و صبح دوشنبه در منطقه زابل تشدید شده و همراه با پدیده گردو خاک خواهد بود.

پیش بینی بارش باران در برخی از مناطق جنوب کشور

امیر سرکرده کارشناس هواشناسی در تشریح وضعیت آب و هوای کشور گفت: موج بارش باران و وزش شدید کاهش پیدا کرده  ولی امروز بارش باران و رعد و برق را بر روی استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهیم داشت.

وی گفت : در قسمت های جنوبی کشور یعنی ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، جنوب فارس، شهرکرد و کهکیلویه و بویر احمد نیز در ساعات بعد از ظهر دارای شرایط بارش باران و وزش باد خواهند بود.

سر کرده اظهار داشت : وزش باد شدید در جنوب شرق کشور باعث بروز پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می شود .در غرب کشور نیز به دلیل وزش باد بر روی کشور عراق و انتقال آن به استان های غربی کشور شاهد شرایط گرد و خاک خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی در پایان دمای هوای تهران امروز را در گرم ترین ساعات 34 درجه سانتی گراد اعلام کرد.
برچسب ها: اب و هوا ، ابری
نظرات بینندگان