arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

حضور ایران برای نخستین بار در رقابتهای جهانی عشایر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسابقات جهانی عشایر به مدت ۷ روز در کشور قرقیزستان برگزار می شود.

 غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و نایب رئیس انجمن جهانی بازی های سنتی ضمن تایید این خبر گفت: این مسابقات با حضور چهل کشور به میزبانی کشور قرقیزستان در حال برگزاری است که تیم ملی کشورمان برای نخستین بار در این رقابت ها حضور پیدا کرده است.

جعفری عنوان داشت: تیم ملی عشایر کشورمان با مساعدت وزارت ورزش و جوانان توانست در رشته های مختلف شرکت نماید که روز گذشته ورزشکاران ایرانی در دو وزن توانستند برنده مسابقات mass wrestling شوند و بعدازظهر شنبه ۱۳ شهریور دو ورزشکار دیگر برای حضور در  مسابقات کشتی قزاق کوراش وزن کشی خواهند کرد.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی که غلامرضا پارسا مدیرکل امور روستایی وزارت ورزش وی را در این رقابتها همراهی می کند یاد آور شد: هدف از حضور در این مسابقات آشنایی با رشته های ورزشی برگزار شده بوده است و کسب تجربه و نیز ملاحظه نحوه اجرای آن قطعاً تجارب ما را بیشتر  خواهد کرد.
همچنین در این مسابقات رئیس فدراسیون ورزش روستایی کشورمان ضمن دیدار با آقایان أمان کولف (از مسئولان ورزش قرقیزستان) و الماز بِک (مدیر دپارتمان بازیها و ورزش ملی قرقیزستان) بر توسعه روابط فی مابین ایران و قرقیزستان در حوزه ورزش روستایی و عشایری نیز تاکید نمود.
شنیده ها حاکی از آن است برای عضویت در کنفدراسیون جهانی این مسابقات از نماینده ایران دعوت به عمل آمده که ضمن قبول این دعوت برای شرکت در سمینار مزبور، بر لزوم حفظ جایگاه و شان ورزش کشورمان تاکید شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان