arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵

هادی خامنه‌ای: از دستاوردهای مهم برجام معرفی چهره حقیقی آمریکا بود/حداقل توقعات از برجام حاصل شد

کسانی که اهداف سیاسی را دنبال می کنند بدانند که بازهم چاره کار در فعالیت فرهنگی است و سیاسی ترین کار، کار فرهنگی می باشد، باید برای کار فرهنگی، سلسله الفباهای سیاسی را برای مردم توضیح دهیم، همواره باید به تبیین مسائل فرهنگی بپردازیم و اکتفا به یکبار گفتن آن کافی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: اثر کار فرهنگی عمیق و قطعی است، کارفرهنگی برای اثرگذاری نیاز به زمان دارد، شرط اساسی این است که کار فرهنگی با آگاهی انجام شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه ای در گردهمایی فصلی مجمع نیروهای خط امام استان گیلان، با بیان این‌که «حساسیت برای مطالعه بر روی مواضع و مطالبات امام(ره) مطلوب است»، اظهار کرد: کار فرهنگی چاره حل همه مسائل و مشکلات جامعه است.

وی با بیان این‌که «ارتقای سطح آگاهی مردم در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است»، افزود: برخی  اگاهی ها در گذر زمان کمرنگ می شوند یا توسط رقبای سیاسی و فرهنگی از محوریت خارج می شوند؛ لذا باید با زبان و روش دیگری برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به پیام هشت ماده ای امام(ره) در سال 60، تصریح کرد:نباید فقط به آن پیام اکتفا کرد، بلکه باید مطالب را به زبان روز برای خودمان و دیگران بازگو کنیم و هدف از کار فرهنگی نیز همین است، حرف های اصلی که بارها گفته شده باید با زبان جدید تکرار شود.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: کسانی که اهداف سیاسی را دنبال می کنند بدانند که بازهم چاره کار در فعالیت فرهنگی است و سیاسی ترین کار، کار فرهنگی می باشد، باید برای کار فرهنگی، سلسله الفباهای سیاسی را برای مردم توضیح دهیم، همواره باید به تبیین مسائل فرهنگی بپردازیم و اکتفا به یکبار گفتن آن کافی نیست.

وی با بیان این‌که «اشتباه نخست، اشتباه های دیگر را نیز به دنبال دارد؛ لذا باید مانع وقوع اشتباهات شویم»، ادامه داد: باید شناخت درست و واقعی از امام(ره)، اهداف و آرمان های ایشان صورت گیرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور در عرصه های بین المللی نیز عنوان کرد:حرکت های اخیر بین المللی توانسته است آبروی از دست رفته گذشته را برای ما تا حدودی بازگرداند و بعنوان کشور اهل گفت‌وگو شناخته شویم.

خامنه ای با بیان این‌که «ملت ها با رهبران و مسئولین‌شان شناخته می شوند» ادامه داد: ما نباید افراد نتیجه گرا باشیم بلکه باید با تکیه بر روش ها به نتیجه مدنظر خود دست یابیم و برای سخن گفتن از زبان دیپلماسی دنیا استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که «هنر پیامبران سخن گفتن با مردم به زبان خودشان بود»، افزود: یکی از دستاوردهای مهم برجام این است که آمریکا در میان کشورهای غربی به دنیا معرفی شد و فرصت مذاکره برای تحقق برجام چهره حقیقی آنان را به همگان نشان داد و از طرفی حداقل توقعات ما نیز حاصل شده، سایر توفیقات در بخش اقتصادی و تحریم ها نیازمند فرصت است.

وی با بیان این‌که «باید مشکلات را کشف و با صبر و حوصله برای گشودن گره ها تلاش کنیم»، یادآور شد: فرمول حل مشکلات، تلاش برای ارتقای آگاهی های مردم است؛ زیرا ارتقای آگاهی، افزایش نگرانی ها را بدنبال دارد و نتیجه مبارزه اندیشه ها، غلبه اندیشه برتر است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام هم‌چنین با تاکید بر این‌که «باید اندیشه درست معرفی شود و مردم حق و باطل را بشناسند و در مسیر درست حرکت کنند» خاطرنشان کرد: اثر کار فرهنگی عمیق و قطعی است، کارفرهنگی برای اثرگذاری نیاز به زمان دارد، شرط اساسی این است که کار فرهنگی با آگاهی انجام شود و مطالب با زبان نرم و استدلال و بدون ادعا بیان گردد در اینصورت اثرخواهد داشت.

وی با بیان این‌که «انتخابات برنامه پروژه ای در بازه زمانی خاص خودش است» گفت:کار فرهنگی یک پروسه است که ادامه دار و دیربازده می باشد.
نظرات بینندگان