arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵

آتش بس شامل داعش و النصره نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک فرمانده میدانی عملیات در سوریه با بیان اینکه همپیمانان به تصمیم دولت سوریه احترام می گذارند افزود: حضور گروههای تروریستی در حلب غیر قابل مذاکره است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک فرمانده میدانی سوری در ارتباط با آتش‌بس مورد توافق سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: همپیمانان سوریه به طور کامل و دقیق به تصمیمی که دولت سوریه در خصوص آتش‌بس اتخاذ کرده است پایبند هستند و ضمن احترام به این تصمیم، آن را به نحو مطلوب اجرا خواهند کرد.

آتش بس شامل داعش و النصره نیست

وی افزود: این موضوع همپیمانان با هدف جلوگیری از ریخته شدن خون مردم سوریه و ایجاد زمینه برای بازگشت آرامش و ثبات و امنیت به سوریه و آغاز روند سیاسی حل بحران این کشور اتخاذ شده است. ارتش سوریه و همپمانان آن به نبرد خود علیه گروه تروریستی داعش و النصره (جبهه فتح الشام) ادامه خواهد داد، زیرا آتش بس شامل آنها نخواهد شد.

ضرورت استفاده از فرصت آتش بس

این فرمانده میدانی گفت: معارضان مسلح فقط علیه منافع ملت سوریه تلاش می‌کنند و کامل روشن هست که آنها با طرفهای خارجی در ارتباط هستند و برنامه‌های قدرتهای خارجی را اجرا می‌کنند و موضعی مخالف اکثریت ملت سوریه اتخاذ می‌کنند. ما از همه می‌خواهیم که از فرصت آتش بس به نفع مردم سوریه که رنجهای بسیاری کشیدند و شایسته این هستند که در سایه صلح و امنیت و ثبات زندگی کند، استفاده کنند.

ضرورت تجدید نظر در محاسبات معارضان

وی تاکید کرد: آتش‌بس باید موجب شود تا معارضان مسلح در محاسبات سیاسی و نظامی خود تجدید نظر کنند و به ارتباط خود با کسانی که این نبرد را مدیریت می‌کنند و حامیان صهیونیست آنها پایان دهند. صهیونیسم بین المللی تروریستها را در جنگ نیابتی علیه ملت و دولت سوریه به کار گرفت و این همان راز همکاری بین اسرائیلی‌ها و معارضان تندرو است.

واکنش مناسب به هرگونه نقض آتش بس

این فرمانده میدانی با بیان اینکه بر اساس توافق، روسیه و آمریکا مسئولیت نظارت بر پایبندی به آتش‌بس را دارد، تاکید کرد: ما به شدت به هرگونه نقض آتش‌بس از سوی گروههای تروریستی یا تهدیدات مستقیم آنها برای نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان واکنش مناسب نشان می دهیم و از شهروندان سوری و خاک سوریه دفاع خواهیم کرد.

نقش بر آب شدن رویای تروریستها

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: توافق بین روسیه و آمریکا و توافق بین ترکیه و ایران به طور کامل آرزوهای تروریستها را نقش بر آب می کند. توافقی کامل و نهایی مبنی بر بسته شدن مرزهای ترکیه در برابر تروریستها اتخاذ شده است و این توافق بیانگر انسجام و نزدیکی دیدگاههای دولت سوریه و همپیمانان است و این یعنی اینکه در نتیجه توافق بر سر اتاق عملیات مشترک برای هدف قرار دادن داعش و النصره کار تروریستها یکسره خواهد شد.

این فرمانده میدانی افزود: ما از هر ائتلاف بین‌المللی می‌خواهیم که تروریستها را هدف قرار دهد و با آنها مبارزه کند، زیرا ما به مبارزه با تروریسم اعتقاد داریم و حضور ما در سوریه از آغاز برای مبارزه با تروریسم و حمایت از مردم سوریه بوده است.

وی درباره پیروزی‌های اخیر ارتش و مقاومت در حلب گفت: نبرد حلب ضربه‌ای سخت به گروههای تروریستی وابسته جبهه النصره وارد ساخت و این گروه علاوه بر از دست دادن شمار زیادی از سرکرده ها و عناصر خود، متحمل خسارات سنگینی نیز شد. نبرد حلب نتیجه اشتباه محاسباتی تروریستها بود. آنها از ابتدای بحران زیرساختهای سوریه را منهدم کردند و با توجه به شکستهای پی در پی دیگر وطن یا آینده‌ای سیاسی برای آنها باقی نمانده است.

وی افزود: واضح است که توافق حلب خط قرمز است و تروریستها هیچ جایی در حلب ندارند و این موضوع غیر قابل گفتگو است، زیرا حلب متعلق به ملت و دولت سوریه است و این چیزی است که طی روزهای گذشته با وجود تشدید حملات تروریستها که هیچ نتیجه ای در بر نداشت، ثابت شد.

این فرمانده میدانی در پایان گفت: روشن است که هیچ کس به جز مردم حلب نمی تواند مشکل این شهر را حل کند و حل مشکل حلب نیز در گروی بیرون راندن تروریستها از محله‌ها و خانه های حلب است و اهالی حلب باید تشویق شوند که تصمیماتی مانند آنچه در دیگر مناطق سوریه مانند داریا و المعضمیه و سایر شهرها اتخاذ شد، بگیرند.

نظرات بینندگان