arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵

فانی: زمان ارتقای کیفیت در آموزش‌وپرورش فرارسیده

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: سیاست فعلی دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان است و باید در این راستا گام برداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی اصغر فانی شامگاه سه شنبه در آئین تجلیل از افتخارآفرینان المپیادهای علمی کشور که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مسؤولان حوزه آموزشی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی همراه بود، در سخنانی نقش برگزاری مسابقات و رقابت ها در ارتقای انگیزه دانش آموزان را بسیار مهم خواند.
 
به گزارش انتخاب، وی در عین حال گفت: البته اینکه تنها برگزاری مسابقات و المپیاد را هدف بدانیم این خطاست؛ چراکه برگزاری این رقابت ها یک ابزار برای ایجاد انگیزه بیشتر در دانش آموزان است؛ به طوری که حتی در سال گذشته قریب به پنج میلیون نفر از دانش آموزان در مسابقات و رقابت های ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند که این به طور حتم سلامت و تندرستی دانش آموزان را به دنبال خواهد داشت.
 
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه، المپیادهای دانش آموزی روشی برای ارتقای کیفیت علم و دانش محسوب می شود، خاطرنشان کرد: نخستین گروه المپیادهای دانش آموزی کشور در سال 1366 به مسابقات خارجی اعزام شد.
 
فانی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته آموزش و پرورش با مشکلی تحت عنوان عدم استقبال و بی توجهی دانش آموزان به دروس آزمایشگاهی مواجه بوده است، بر کاربرد عملی علم و دانش تأکید کرد و ادامه داد: با برگزاری چندین جلسه کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که با برگزاری مسابقات آزمایشگاهی و ایجاد انگیزه لازم بین دانش آموزان این مشکل را رفع کنیم.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر استقبال دانش آموزان از دروس آزمایشگاهی نسبت به سال های گذشته بیشتر شده، گفت: این در حالی است که امسال نیز مسابقات دروس آزمایشگاهی برگزار شد.
 
وزیر آموزش و پرورش با تأکید براینکه سیاست فعلی دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان است، ادامه داد: ما باید در این راستا گام برداریم.
 
فانی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش در حوزه کمیت و ایجاد عدالت، توجه لازم را به مقولات آموزشی کشور داشته است، اظهار کرد: در سال تحصیلی که گذشت ما 110 مدرسه در مناطق مختلف کشور داشتیم که تنها یک دانش آموز داشت و ما با تعیین معلم، خدمات آموزشی خود را ارائه دادیم و کار را تعطیل نکردیم.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پرورش هر سال شاهد رشد کمی و کیفی بوده ایم گفت: اوج آن در سال 1394 بوده است؛ به طوری که همه تیم های المپیادی ما مدال آور بودند و رتبه تک رقمی بدست آوردند.
 
فانی همچنین زحمات تمامی دست اندرکاران حوزه المپیادهای دانش آموزی کشور و نیز همیاری خانواده های دانش آموزان را قابل تقدیر دانست و از ایجاد 615 پژوهش سرا در 615 منطقه آموزشی کشور خبر داد.
 
وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: در زمان حاضر با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری 64 پژوهش سرا به آزمایشگاه نانو تکنولوژی که البته همه آنها ساخت ایران است، تجهیز شده اند.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان ابتدایی حدود هفت میلیون و 500 هزار نفر است، گفت: سال گذشته بیش از نیمی از این تعداد یعنی حدود سه میلیون و 500 هزار نفر در جشنواره جابرابن حیان شرکت کردند؛ جشنواره ای که اختراعات، اکتشافات و تألیفات دانش آموزان دوره ابتدایی را ارزیابی می کند.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: این اطلاعات به طور حتم نوید بخش آینده ای روشن و ساخت ایران اسلامی با اتکا به استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان پرنشاط این مرز و بوم است.
آئین تجلیل از 75 نفر از افتخارآفرینان المپیادهای علمی کشور 94-93 شامگاه سه شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مسؤولان حوزه آموزشی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان