arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵

یک‌دهم گونه‌ها در حیات‌وحش منقرض می‌شوند

بررسی‌ها نشان می‌دهد از هر ۱۰ گونه در حیات وحش انگلیس بیش از یک گونه در معرض خطر انقراض است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بررسی‌ها نشان می‌دهد از هر ۱۰ گونه در حیات وحش انگلیس بیش از یک گونه در معرض خطر انقراض است.

به گزارش انتخاب، بررسی‌ها حاکی از آن است که تاثیر مخرب ناشی از کشاورزی، شهرسازی و تغییرات آب و هوایی روی گیاهان، حیوانات و زیستگاه‌های آنها باعث شده از هر ۱۰ گونه در حیات وحش انگلیس بیش از یک مورد آنها با خطر انقراض روبرو باشد.

در این گزارش آمده است فراوانی همه گونه‌ها در حیات وحش نیز کاهش یافته به گونه‌ای که از هر شش حیوان، پرنده، ماهی و گیاه یک گونه از بین رفته است. صنعتی شدن همراه با جنگل‌زدایی موجب شده این روند، انگلیس را در میان کشورهایی در جهان قرار دهد که به بیشترین میزان از نعمت‌های طبیعی محروم شده است.

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط بیش از ۵۰ سازمان حفاظت محیط زیست حاکی از تاثیرات مخرب کشاورزی فزاینده، رشد شهرنشینی و تغییرات اقلیمی بر زیستگاه‌های مختلف از جمله سواحل، ‌رودخانه‌ها، تپه‌ها و مناطق دیگر شده است.

به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان انگلیسی همچنین اظهار داشتند نمونه‌های خوبی از احیای زیستگاه‌های حیات وحش در این کشور وجود دارد اما چنین پروژه‌هایی برای تغییر جهتِ روند از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری کافی نیست و همچنین بودجه عمومی برای تنوع زیستی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ میلادی ۳۲ درصد کاهش یافته است.

نظرات بینندگان