arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵

«گرگ های تنها»ی داعش بلای جان غرب هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
8 عملیات تروریستی بزرگ کشورهای ائتلاف بین المللی علیه داعش را در نیمه اول سال 2016 هدف قرار داد و فرانسه بیشترین خسارت را از این حملات متحمل شد؛حملاتی که پس از درخواست العدنانی سخنگوی داعش پیش از کشته شدنش برای انجام حملات به غرب، رخ داد.

روزنامه مصری الشروق در گزارشی نوشت:در اواسط ماه می گذشته گروه تروریستی داعش به باندهای خفته و«گرگ های تنهایش»اشاره کرد تا حجم عملیات این گروه در عمق اروپا را گسترش دهند و اتباع کشورهای ائتلاف بین المللی ضد داعش را در پی افزایش شدت حملات به مراکز داعش در سوریه و عراق و لیبی  مورد حمله قرار دهند.

به محض آن که «محمد العدنانی»سخنگوی داعش-که اخیر در حلب کشته شد-در نواری صوتی تهدید کرد که اروپا و آمریکا را با سلسله عملیات هدف قرار می دهد،«گرگ های تنهای داعش»قلب قاره پیر را هدف قرار دادند تا ملت های اروپایی را مجبور کنند بر دولت هایشان برای توقف بمباران مراکز داعش توسط ائتلاف فشار وارد بیاورند.

درخواست العدنانی در ظاهر چیزی جز دعوت برای گسترش عملیات در قلب اروپا و آمریکا نبود به ویژه آن که تعدادی از پایتخت های اروپایی شاهد چندین عملیات منحصر به فرد داعش  طی سال 2015 و اوایل سال 2016 بودند.

26 جولای 2016

گروه داعش مسئولیت سر بریدن یک کشیش را در عملیات گروگانگیری به عهده گرفت که دو عنصرش در کلیسای »سنت اتین دو روفریه»در شمال غرب فرانسه انجام دادند.داعش اعلام کرد که عاملان این حمله«دو سربازش در اروپا هستند».

24 جولای 2016

یک پناهنده سوری که آلمان درخواست پناهندگی اش را نپذیرفت خودش را در نزدیکی جشنواره موسیقی در منطقه «باواریا»منفجر کرد و باعث زخمی شدن 15 نفر شد.پس از آن وزیر کشور این ایالت اعلام کرد که این جوان سوری با داعش بیعت کرده است.خود این گروه نیز در بیانیه ای رسمی در صفحه هایش در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که یکی از عناصرش بوده است.

18 جولای 2016

یک نوجوان 17 ساله به مسافران قطاری در ایالت باواریا با تبر حمله کرد.در این حمله،مهاجم پیش از آن که توسط پلیس کشته شود 5 نفر را زخمی کرد.

روز دوم حمله، خبرگزاری «اعماق»وابسته به گروه تروریستی داعش تصاویری ویدیوئی پخش کرد که حاوی تهدیداتی می شود که عامل این حمله کرده بود.در این تصاویر داعش تشریح کرد که عامل حمله «محمد ریاض»نام دارد و یکی از سربازان گروه داعش است.

14 جولای 2016

«محمد لحویج» تونسی که 31 سال داشت جمع زیادی از مردم را در شهر«نیس»فرانسه زیر گرفت و در خشن ترین عملیاتی که داعش قلب اروپا را هدف قرار می دهد،منجر به کشته شدن 83 نفر شد.خبرگزاری اعماق اعلام کرد که عامل این حمله یکی از عناصر داعش است و این عملیات را در پاسخ به درخواست های  هدف قرار دادن اتباع کشورهای ائتلاف انجام داد که با داعش می جنگند.

28 ژوئن 2016

ترکیه-که دروازه اصلی عبور عناصر گروه داعش به سمت سوریه و از سوریه به مکان های دیگر به شمار می رود-با وقوع چندین انفجار از خواب بیدار شد که 47 نفر را در فرودگاه بین المللی آتاتورک در استانبول کشت. به دنبال آن«بینالی ییلدریم»نخست وزیر ترکیه که کشورش یکی از بارزترین اعضای ائتلاف بین المللی ضد داعش است تاکید کرد که داعش در این انفجارها دست دارد.

13 ژوئن 2016

در دور جدیدی از سریال هدف قرار دادن فرانسه توسط داعش،هواداران داعش یکی از مسولان پلیس و همسرش را در خانه  آنها در غرب پاریس به قتل رساندند.این را نیز خبرگای اعماق مورد تاکید قرار داد.

12 ژوئن 2016

یک فرد مسلح داخل باشگاه همجنسگراها در «اورلاندو»در ایالت فلوریدای آمریکا تیراندازی کرد و 49 نفر را کشت.این فرد وابستگی اش به داعش را اعلام کرد و این گروه نیز متعاقبا اعلام کرد که یکی از عناصرش است.

22 مارس 2016

داعش مسئولیت سلسله حملات انتحاری به فرودگاه بین المللی بروکسل و ایستگاه متروی«مالبیک»در نزدیکی مقر موسسات اتحادیه اروپا در بلژیک را به عهده گرفت. در این حملات 32 نفر کشته و بیش از 300 نفر زخمی شدند.چندی بعد مشخص شد که عاملان این حملات باند وابسته به داعش بودند که حملات پاریس را در ماه نوامبر 2015 انجام داده بود.

19 مارس 2016

یک عامل انتحاری خودش را در میدان«استقلال»در استانبول منفجر کرد و باعث شدن 4 گردشگر شد که 3 نفر از آنها اسرائیلی و یکی ایرانی بودند.گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

12 ژانویه 2016

گروه داعش مسئولیت حمله انتحاری که مرکز شهر استانبول را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن 12 گردشگر آلمانی شد، به عهده گرفت.

2دسامبر 2015

یک شهروند پاکستانی و همسرش به سوی شهروندان آمریکایی در جریان جشنی در شهر«سان برناندینو»در ایالت کالیفرنیا تیراندازی کردند که در اثر آن 14 نفر کشته شدند.گروه داعش در صفحه های خود در شبکه های اجتماعی از این حمله تمجید کرد.

13 نوامبر 2015

فرانسه شاهد خسن ترین حادثه طی چند دهه اخیر شد هنگامی که باندهای وابسته به گروه تروریستی داعش در اروپا عملیات انتحاری همزمان در قلب پاریس انجام دادند که اطراف استادیومی که میزبان دیدار دوستانه میان تیم های ملی فوتبال فرانسه و آلمان بود را مورد حمله قرار داد این جدای از حمله به سالن جشن ها و یک کافی شاپ بود. این حملات منجر به کشته شدن بیش از 130 نفر و زخمی شدن نزدیک به 300 نفر در شبی شد که همه اروپا به طور کامل از تلخی های آن رنج بردند.

16جولای 2015

ایالات متحده آمریکا شاهد حمله ای به مرکز جذب نیرو در «تنسی»و مرکز نیروهای ذخیره نیروی دریایی شد که در جریان آن یک فرد مسلح با تیراندازی 4 نیروی مارنیز را کشت.

8ژانویه 2015

یک فرد مسلح یک نیروی پلیس زن را در حومه پاریس پایتخت فرانسه کشت و پس از آن نیز به یک فروشگاه یهودی در روز بعد حمله کرد و 4 نفر را کشت.پس از آن گروه داعش اعلام کرد که عامل این دو عملیات یکی از عناصرش است.

حمله به اتباع ائتلاف داخل اراضی عربی

گروه تروریستی داعش فقط به حمله به پایتخت های اروپای شرکت کننده در ائتلاف بین المللی ضدش بسنده نکرد زیرا چندین عملیات در کشورهای عربی انجام داد که طی آن اتباع خارجی که ملیت های کشورهای شرکت کننده در حمله به داعش در سوریه و عراق دارند را هدف قرار داد.از بارزترین حملات در این زمینه سرنگونی هواپیمای مسافربری روسی در 31 اکتبر 2015 بود که 224 سرنشین داشت و بر فراز شبه جزیره سینا سرنگون شد و همه سرنشینانش کشته شدند.

در 26 ژوئن 2015 نیز گروه داعش یه حمله تروریستی مسلحانه به هتلی در شهر ساحلی «سوسه»تونش انجام داد که در نتیجه آن 38 گردشگر کشته شدند که از این تعداد 30 نفر انگلیسی بودند.این حادثه سه ماه پس از حمله ای رخ داد که یک موزه را در پایتخت تونس هدف قرار داد و در اثر آن 22 نفر از جمله 21 گردشگر کشته شدند.

داعش به هوادارانش:اروپا سرزمین جهاد است

یک دیپلمات عراقی آگاه به طرح های تعامل با گروه داعش در کشورش بر این باور است که استراتژی داعش که آن را محمد العدنانی مرد شماره دو پیش از کشتن اش اعلام کرد جدیدبه کار گرفت.

این دیپلمات- که نخواست نامش فاش شود-تاکید کرد که بزرگترین نشانه شکست سیاست گرگ های تنها کشته شدن خود العدنانی است که از آنها درخواست کرده بود به غربی ها حمله کنند.

این دیپلمات تصریح کرد که « خطر استراتژی گروه داعش در این نهفته است که شکار هواداران جدیدی که ملیت های اروپایی دارند و از مهاجران یا پناهندگان نیتسند برایش آسان است امری که ماموریت دستگاه های امنیتی غربی را با مشکل مواجه می کند.»

این دیپلمات عراقی فاش کرد که تماس هایی که رصد شده نشان می دهد داعش از پیوستن هواداران خارجی این گروه که در کشورهای اروپایی هستند به این گروه در مناطق نفوذش در سوریه و عراق به مانند گذشته، امتناع کرده است  و از آنها خواسته است که در کشورهایی که ملیت های آنها را دارند بمانند زیرا این گروه اروپا را سرزمین جهاد می داند.

این دیپلمات تاکید کرد که «داعش در سیاست خود تغییر جدیدی انجام داده است.این گروه پیش از این بر توسعه طلبی و اشغال اراضی تکیه داشت و می خواست به غرب برسد اما اکنون اروپا را سرزمین جهاد مستقمی می داند آن هم پس از آن که مراکزش را یکی پس از دیگری از دست داده است.»
نظرات بینندگان