arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵

حسن عباسی: اگر مردم در مقابل تیز‌بینی و حساسیت مقام معظم رهبری کوتاهی کنند همان دوران امام علی(ع) تکرار خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسن عباسی جهاد‌کبیر را عدم اطاعت از کفار دانست وگفت: امروز بسیاری از خرمشهر‌های قدرت نرم کشور در باور استادان دانشگاه، مسؤولان و در بخش‌هایی از مردم جامعه سقوط کرده است و بازپس‌گیری آن جوانب و ساز و کارهایی دارد که باید همانند قرارگا‌ه‌های عملیاتی جنگ از ابتدای این ساز و کارها شروع کرد.

به گزارش انتخاب، حسن‌ عباسی رییس اندیشکده یقین در نشستی با موضوع هر انقلابی یک خرمشهر که در مسجد امام سجاد(ع) پردیسان قم برگزار شد، با تبریک دهه ولایت، میلاد امام هادی(ع) و آغاز هفته دفاع مقدس بیان داشت: امروز ما از دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک عصر طلایی فرهنگی یاد می‌کنیم هر چند در سال‌های اخیر مقوله دفاع از حرم زمینه دفاع مقدسی فراتر از مرز‌های ایران را رقم زده است.

وی افزود:‌ الگویی که دفاع مقدس به جهانیان صادر کرد نتیجه‌اش آن حزب‌الله لبنان، جهاد اسلامی در فلسطین، انصار‌الله یمن، الحشد الشعبی عراق(بسیج مردمی عراق) و مجموعه‌هایی که امروز در دفاع وطنی سوریه شده است.

رییس اندیشکده یقین آزادی خرمشهر را شاه‌بیت هشت سال دفاع مقدس قلمداد کرد و جمله معروف امام راحل که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد از بارز‌ترین مصادیق «وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـكِنَّ اللّهَ رَمَى» برشمرد و آن را از عوامل پیروزی ایران در نظام مهندسی فرهنگی مدنظر امام راحل دانست.

وی سه عامل دولت خوشبین به غرب با ماهیت لیبرالی، دشمن کمین‌ کرده و منسجم و فقدان انسجام اجتماعی حول مفاهیم پایه‌ای که انقلاب و نظام در آن مقطع نیاز داشت را از عوامل اصلی سقوط خرمشهر برشمرد و خاطرنشان کرد: چهارمین عامل اساسی، فرماندهی‌ کل قوا بود که طبق قانون از بنی‌صدر سلب و به مقام معظم رهبری واگذار شد،‌ دشمن از مشروعیت افتاده و کوچک شده، انسجام عمومی نیروهای دفاعی و انتظامی در راستای منویات رهبری و مطالبه عمومی مردم منجر به آزادی خرمشهر شد.

 عباسی، با اشاره به آیات قرآن کریم جهاد‌کبیر را عدم اطاعت از کفار دانست و به بررسی ابعاد این مسأله پرداخت و بیان داشت: امروز بسیاری از خرمشهر‌های قدرت نرم کشور در باور استادان دانشگاه و در باور مسؤولان و در بخش‌هایی از مردم جامعه سقوط کرده است و بازپس‌گیری آن جوانب و ساز و کارهایی دارد که باید همانند قرارگا‌ه‌های عملیاتی جنگ از ابتدای این ساز و کارها شروع کرد.

وی بصیرت و فهم دقیق از علم مبارزه را از ویژگی‌های نیروی انقلابی خواند و تصریح کرد: انقلاب با مبارزه به اینجا رسیده است و شناخت، فهم و دریافت آن یک اصل به شمار می‌رود چرا که بسیاری از انقلابیون بدون تقوای اوایل انقلاب، امروزه بر علیه نظام و انقلاب شده‌اند.

حسن عباسی آزادی خرمشهرهای پیش‌رو را نیازمند به شناخت، مطالبه مردم و انسجام اجتماعی دانست و تصریح کرد: از میان چهار شرط اصلی برای آزادی خرمشهر‌های زمانه تنها امام تیزبین و حساسی وجود دارد که افق‌های دور را می‌بیند و تدبیر می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر مردم در مقابل تیز‌بینی و حساسیت مقام معظم رهبری کوتاهی کنند همان دوران امام علی(ع) و ائمه اطهار تکرار خواهد شد چرا که ائمه در دوران گذشته مسائل پیش‌رو را می‌دیدند و تدبیر می‌کردند اما مردم درباره آن مسائل انسجام نداشتن و مطالبه‌ای نمی‌کردند از این رو جهاد‌کبیر نیازمند آشکار سازی چهار پیش‌شرط برای آزادسازی خرمشهر‌های آینده است

منبع: رسا
نظرات بینندگان