arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵

سفر سناتور آمریکایی به ایران + جزییات / کریمی قدوسی:‌ قطعا از وزیر اطلاعات سوال می کنم

داباکیس از مهمان‌نوازی مردم ایران تعریف کرده و ادعا کرده است: "مردم ایران عاشق آمریکایی‌ها هستند! هر جا می‌رفتیم دنبالمان می‌آمدند، با ما حرف می‌زدند و ما را به خانه‌هایشان دعوت می‌کردند!".
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جیم داباکیس، عضو مجلس سنای ایالت یوتا در آمریکا، در گفت‌وگو با یک تلویزیون محلی از سفر خود به ایران خبر داده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از بی بی سی ؛ داباکیس، سیاستمدار دموکرات آمریکایی، هدف از این سفر را خدمت به مردم ایالت یوتا و تمام مردم آمریکا با پیدا کردن راهی برای "برقراری صلح میان کسانی که چندان با هم صحبت نمی‌کنند" عنوان کرده است.

این عضو مجلس سنای یوتا بعد از بازگشت از این سفر گفته است که به دنبال افزایش موقعیت‌های تجاری در ایران و تبادل افراد و ایده‌ها میان دو کشور است.

داباکیس به تلویزیون کی‌یو‌تی‌وی گفته است که به دعوت یک گروه دانشگاهی به ایران سفر کرده و به محض دریافت دعوت، فورا آن را پذیرفته "چون اگر در دنیای امروز یک شکاف یا سوء تفاهم باشد، این مشکل بین دنیای اسلام و ایالات متحده آمریکا است".

در ایران علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در واکنش به انتشار خبر این سفر گفته است که این کمیسیون در جریان سفر داباکیس نبوده و او "با نمایندگان مجلس دیداری نداشته است."

محمدجواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی هم گفته است که "قطعا این موضوع را در قالب سئوال از سید محمود علوی وزیر اطلاعات پیگیری می‌کنم".

پیش از این تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا برای سفر به ایران درخواست ویزا داده بودند، اما این درخواست آنها پذیرفته نشده بود.

داباکیس از مهمان‌نوازی مردم ایران تعریف کرده و ادعا کرده است: "مردم ایران عاشق آمریکایی‌ها هستند! هر جا می‌رفتیم دنبالمان می‌آمدند، با ما حرف می‌زدند و ما را به خانه‌هایشان دعوت می‌کردند!".

به نوشته سایت کی‌یو‌تی‌وی سناتور ایالتی یوتا بارها در جریان سفرش از چیزهایی که دیده و شنیده شگفت‌زده شده است: از فروش لباس زیر مارک ویکتوریا سیکرتز تا سوال‌هایی که مردم می‌پرسیدند.


نظرات بینندگان