arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵

ایران اولین هواپیما را از بوئینگ آمریکا تحویل گرفت

هواپیمایی نفت ایران (وابسته به وزارت نفت) اعلام کرد نخستین هواپیما را از شرکت بوئینگ آمریکا تحویل گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هواپیمایی نفت ایران (وابسته به وزارت نفت) اعلام کرد نخستین هواپیما را از شرکت بوئینگ آمریکا تحویل گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از شانا، براساس هماهنگی‌های هواپیمایی نفت با شرکت بوئینگ، روز (یکشنبه، ٢٨ شهریورماه) یک فروند هواپیمای٧٣٧ این شرکت را دریافت کرد.

نورالله رضایی نیارکی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی نفت ایران دراین باره به خبرنگار شانا گفت: با ورود یک فروند از چهار فروند هواپیمای بوئینگ خریداری شده ظرفیت ناوگان ایرلاین نفت به منظور جابجایی مسافران ٢٠ درصد افزایش یافت.
 
وی افزود: پس از برجام و در ماه‌های گذشته، قراردادی با شرکت بوئینگ برای خرید چهار فروند هواپیمای ٧٣٧ امضا شد و امروز یک فروند از هواپیماهای سفارش شده به شرکت هواپیمایی نفت ایران تحویل شد.
 
رضایی نیارکی با بیان این که پس از لغو تحریم‌ها این هواپیما نخستین هواپیمایی است که وارد هواپیمایی نفت ایران می شود، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال در زمان‌های مشخص و تدریجی سه فروند هواپیمای دیگر ٧٣٧ شرکت بوئینگ به ناوگان هوایی نفت ایران اضافه خواهد شد.
 
این مقام مسئول اعلام کرد: با ورود این هواپیما توان حمل ١٥٠ مسافر افزایش یافته است و به این ترتیب جمع صندلی‌های هواپیمایی نفت به حدود ٩٠٠ صندلی رسید.
 
مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران از نخستین پرواز این هواپیما در ساعت ١٧ امروز (یکشنبه، ٢٨ شهریورماه) از مبدأ تهران به مقصد اهواز خبر داد و گفت: طبق برنامه تنظیم این هواپیما روزانه حدود هشت لگ در مسیرهای داخلی پرواز خواهد داشت.
 
به گزارش شانا، بوئینگ ۷۳۷، یک هواپیمای مسافربری ساخته شرکت بوئینگ آمریکاست؛ بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی کارا و محبوب به شمار می آید و تاکنون بیش از هفت هزار سفارش ساخت آن به بوئینگ داده شده و بیش از پنج هزار فروند از این مدل ساخته و تحویل مشتریان شده است.
نظرات بینندگان