arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
گزارش خبری «انتخاب»‌ از

«ولوله» در «اردوگاه احمدی نژاد» در پی «نهی رهبری از کاندیداتوری»/ تلاش حامیان تندرو احمدی نژاد برای القاء یک دروغ بزرگ/ داوری: اندکی صبر، سحر نزدیک است!/ سید محمد حسینی:‌ احمدی نژاد توصیه منع حضورش را پذیراست/ جوانفکر: نمی دانم!

وزیر ارشاد احمدی نژاد: احمدی‌نژاد با مقامات عالی کشور درباره کاندیداتوری خود استمزاج کرده / ورود وی را به صلاح کشور ندانسته‌اند/ حاضر نیست به‌خاطر وی فتنه جدیدی در کشور برپا شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
«ولوله» در «اردوگاه احمدی نژاد»/ تلاش حامی تندرو احمدی نژاد برای القاء یک دروغ بزرگ/ داوری: ندکی صبر، سحر نزدیک است!/ سید محمد حسینی:‌ احمدی نژاد توصیه منع حضورش را پذیراست/ جوانفکر: نمی دانم! 
 
مصطفی مصلحی، سرویس سیاسی «انتخاب»‌: در حالی که طی روزهای اخیر منابع خبری، از نهی رهبری از ورود احمدی نژاد به انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ خبر داده اند، «ولوله ای کم سابقه» در اردوگاه احمدی نژادی های ایجاد شده است، برخی نهی رهبری را تایید می کنند و معتقدند احمدی نژاد «با طیب خاطر این توصیه حکیمانه را پذیرا خواهد بود» و گروهی، سخنانی مبهم مطرح می کنند که بوی فتنه می دهد! فتنه ای که مشابهش در ایام انتصاب مشایی به معاونت اولی احمدی نژاد در دولت دهم، مشاهده شد!

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ، اخیراً اخبار قطعی درباره نهی رییس جمهور سابق از حضور در انتخابات منتشر شده است . این خبرها ابتدا با پیامک امیری فر روحانی نزدیک به احمدی نژاد در فضای مجازی پیچید.

وی در پیام تلگرامی‌اش نوشته بود: «سلام دوستان، طبق خبر موثقی که دارم کلاً کاندیدا شدن احمدی‌نژاد منتفی است و طبق نظر ارشادی یکی از مقامات عالیرتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی، سفر استانی هم به صلاح نیست و طبق خبر موثق دقیقی که دارم سفر استانی گرگان هم آخرین سفر استانی و بنا بر اخبار غیررسمی 10 نفر از اعضای محترم شورای نگهبان در جلسه غیر رسمی که داشته‌اند نظرشان رد صلاحیت بوده است و فقط 2 نفر موافق وی بودند.»

عباس امیری فر که خبر ردصلاحیت و نیامدن احمدی‌نژاد را تأیید کرده بود، بعد از فشار طرفداران رئیس دولت سابق با انتشار مطلبی دیگر تاکید کرد که صرفاً نظر خود را با توجه به اخبار کسب شده بیان کرده و سخنگوی احمدی نژاد نیست.
 
پس از این اتفاق ، فضایلی مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس طی یادداشتی در این خبرگزاری صراحتاْ اعلام کرد که «قطعیست که رهبر معظم انقلاب احمدی نژاد را از از حضور در انتخابات ۹۶ نهی کرده است»
 
فتنه ای جدید از جنس ماجرای «معاونت اولی»!
 
همین جملات بود که شور و آشوبی در ارودگاه احمدی نژاد ایجاد کرد. تندروها و برخی جریانات قدرت طلب که آرزو و رویای خود (ولو کمرنگ) را برباد رفته می دیدند ، سعی کردند با سکوت خود و متعاقباْ طرح سخنانی مبهم، فضا را بیش از پیش تنش آلود کنند.
 
یکی از این افراد عبدالرضا داوری مشاور وزیر کشور احمدی نژاد است که در ماههای اخیر کوشیده خود را به عنوان مشاور رسانه ای احمدی نژاد و فردی نزدیک به او جا بیاندازد ، در مطلبی کوتاه در کانال تلگرامی خود نوشت: برخلاف تصور رایج و بر اساس آنچه "می دانم" و "می فهمم"، ماجرای اخیر "نقل قول"، افق فراروی عدالتخواهان و جریان انقلاب را گشوده تر خواهد کرد...اندکی صبر، سحر نزدیک است!
 
تلاش برای القای یک دروغ بزرگ!
 
این اما همه ی تکاپوی وی نبود که البته حکایت از عصبانیت و ناراحتی غیرقابل پنهانی دارد! داوری به نقل از فردی به نام «حجت الاسلام بهرامی» که سخنان وی را «مهم» دانسته، گزاره ای حیرت انگیز و دروغی بزرگ را منتشر کرده که ماجرای «فتنه معاونت اولی مشایی« را بار دیگر در ذهن تقویت می کند!
 
داوری در این بخش از مطلب حیرت انگیز و فتنه آلود خود نهی اخیر را قرار گرفتن در برابر مردم!! دانسته و آورده است:‌ اگر فرض کنیم که نهی از ورود آ.احمدی نژاد صحت داشته باشد، اینطور اعلام شدنش جز قرار گرفتن مردم در برابر رهبری ثمره ای ندارد و قطعا این یک طراحی است برای ضربه زدن به رهبری. چه اصل ماجرا صحت داشته باشد و چه نداشته باشد!

احمدی نژاد توصیه منع حضورش را پذیراست
 
در این میانه اما ، گروه ولایت پذیر حامیان احمدی نژاد چونان روزهای فتنه آلود ماجرای «معاونت اولی مشایی» و «دستور صریح رهبری برای عزل وی» و برخلاف جریانی گسترده که به توجیهات مضحک خود در مورد قهر ده روز احمدی نژاد می پرداختند ، احمدی نژاد را به «پذیرایی از نهی»‌تشویق کرده اند.
 
سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم درباره حضور رییس این دولت در انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: تا کنون آقای احمدی نژاد کاندیداتوری خود در انتخابات سال 96 را اعلام نکرده است و در برابر این سؤال که آیا سخنرانی‌ها و سفرهایش زمینه ساز حضور در انتخابات است، با نفی این مسأله پاسخ داده است که با مشورت رهبر معظم انقلاب صرفاً به تبیین گفتمان انقلاب ، امام و رهبری می‌پردازد.

وی همچنین درباره توصیه یک مقام عالیرتبه نظام به احمدی نژاد درباره عدم حضور در انتخابات، افزود: ظاهراً آقای احمدی‌نژاد بامقامات عالی کشور گفت‌وگو و درباره کاندیداتوری خود استمزاج کرده است و اگر ورود وی را به صلاح کشور ندانسته‌اند چون در شرایط خاصی به سر می‌بریم و چه بسا با حضور آقای احمدی نژاد عوامل داخل و خارج دست در دست هم دهند و با تشدید اختلافات و نزاع‌ها و حاد کردن فضای دو قطبی در کشور، نظام اسلامی را در معرض آسیب جدی قرار دهند؛ لذا عقل سلیم حکم می‌کند که از چنین پیشامد ناگواری جلوگیری شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران که با روزنامه صبح نو نزدیک به قالیباف خاطرنشان کرد: آقای احمدی نژاد علی القاعده مصالح ملی را بر منافع فردی و گروهی ترجیح می‌دهد و حاضر نیست به‌خاطر وی فتنه جدیدی در کشور برپا شود و نه تنها ایران اسلامی بلکه جبهه مقاومت در منطقه با معضلات و بحران‌ها مواجه گردد.

وزیر ارشاد دولت دهم تصریح کرد: بر این اساس اقای احمدی نژاد هم با طیب خاطر این توصیه حکیمانه را پذیرا خواهد بود و خدمت به مردم و انقلاب را تنها در کسوت ریاست جمهوری نخواهد دید ؛ همانطور که سردار سلیمانی با صدور بیانیه حماسی به شایعات حضور خود در انتخابات پایان داد و سربازی رهبری، نظام و مردم را بر هر منصب و جایگاهی برتر و بالاتر دانست.

بر خلاف سید محمد حسینی که تلویحاً عدم حضور رییس جمهور سابق در انتخابات را تأیید می‌کند دیگر اطرافیان رییس دولت‌های نهم و دهم ترجیح می‌دهند در این باره اظهار نظری نکنند.

از محتوای دیدار احمدی نژاد  با رهبر انقلاب بی‌اطلاع هستم!

از سوی دیگر ، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای دولت‌های نهم و دهم و مدیر عامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی در دولت دهم گفت: بنده در این زمینه هیچ اظهار نظری نمی‌کنم زیرا اولاً از محتوای دیدار دکتر احمدی نژاد با مقام معظم رهبری بی‌اطلاع هستم و اگر هم اطلاعی می‌داشتم ، هیچ مسوولیت و تعهدی نسبت به انتشار آن، متوجه بنده نبود .

جوانفکر تأکید کرد: بنده درباره تأیید یا رد ادعاهای دیگران اظهار نظر نمی‌کنم. هرکس باید مسوولیت ادعاها و نظرات خود را بپذیرد ، بنابراین توصیه می‌کنم شما درباره مسائلی که دیگران مدعی هستند، از خودشان بپرسید.

اظهار نظر جالب آقای جوانفکر درباره عدم مسوولیتش نسبت به دیدارهای رییس جمهور سابق در حالی است که بر اساس خبر پایگاه اطلاع رسانی رییس دولت‌های نهم و دهم، حکم انتصاب وی به عنوان مشاور امور رسانه‌ای رییس دولت‌های نهم و دهم اول تیرماه 1395 منتشر شده است.

در اظهار نظری دیگر، آقای عبدالرضا داوری از طرفداران جدی رییس دولت دهم که در زمان این دولت در وزارت کشور و شرکت ملی مس حضور داشت، در کانال تلگرامی خود از «نیامدن احمدی‌نژاد» خبر داد و نوشت: من اعتقاد دارم که شرایط کشور و مطالبات عمومی و اینکه آقای روحانی قابل حذف از صحنه نیست و مجموعه فشارهای داخل صحنه سیاسی کشور آقای احمدی‌نژاد را نهایتاً می‌آورد. من اعتقاد دارم آمدن احمدی‌نژاد یک جور جبر است اما با خودش که واقعاً صحبت کنید، می‌دانم که درون خودش هیچ علاقه و برنامه‌ای برای آمدن ندارد.»

آقای مهدی کوچک زاده نماینده سابق مجلس که نشان داده در طرفداری از رییس دولت سابق مرزی ندارد و حتی برای شنیدن سخنرانی او تا گرگان هم رفته ، با وجود نهی احمدی نژاد با انتشار تصویری در شبکه اجتماعی اینستاگرام مدعی شد : باور کنیم که می‌توانند کار بی معنا را به امام(رحمه‌الله‌علیه) تحمیل کنند. منع یک خادم مؤمن مورد اقبال مردم برای نامزدی که سهل است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا رییس دولت‌های نهم و دهم به نهی صریح برای عدم حضورش در انتخابات عمل می‌کند؟

نظرات بینندگان