arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

درخواست نشست فوری شورای امنیت درباره سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه خواستار نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اوضاع سوریه شدند.

به گزارش  انتخاب به نقل از اسکای نیوز، در همین راستا دیپلمات ها اعلام کردند که شورای امنیت احتمالا روز یکشنبه ساعت ۱۵ به وقت بین المللی (۱۸:۳۰ به وقت تهران) در این خصوص تشکیل جلسه خواهد داد.

تحرکات این کشورها در شورای امنیت در حالی است که ارتش سوریه بتازگی موفق شد روز شنبه اردوگاه «حندرات» واقع در شمال حلب را از تصرف تروریست های تکفیری خارج نماید.

در همین حال «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه شنبه شب طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با راهکارهایی که از خارج بر سوری ها تحمیل شود اعلام مخالفت کرد.

وزیر خارجه سوریه همچنین تاکید کرد که گروه های موسوم به معارضان معتدل در سوریه مرتکب جنایاتی شده اند که در وحشیگری کمتر از داعش نیست.

وی با بیان اینکه سوریه به نیابت از تمام جهان با تروریسم مبارزه می کند قطر و عربستان سعودی را به حمایت از گروه های تروریستی در سوریه متهم کرد.

ولید المعلم همچنین اظهار داشت که حمله اخیر جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور که به کشته شدن ده ها نظامی این کشور منجر شد ثابت می کند که آمریکا با گروه تروریستی داعش همدست است. وی در عین حال این حمله را به شدت محکوم کرده و آن را عمدی برشمرد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان