arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

عضو شورای ‌شهر قم: مخالفتی با موسیقی ایرانی، سنتی و ملی نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: اگر قرار است با اقدامات خود فضاهایی را ایجاد کنیم که مظهر مسائل خلاف شئون و شرع باشد، این اقدامات مردود بوده و سم مهلکی برای شهر است.

طوبی حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به برگزاری کنسرت در شهر قم و حواشی به وجود آن اظهار داشت: مردم ما طبق فتوای مراجع تقلید، نظر مقام معظم رهبری و طبق اصول و موازین شرعی هیچ‌گونه مخالفتی با موسیقی ایرانی، سنتی و ملی ندارند.

وی با تأکید بر حواشی کنسرت برگزارشده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: آن چیزی که موجب شده بزرگان شهر و کشور و مردم ولایتمدار و ارزشی نسبت به آن واکنش نشان دهند حواشی این کنسرت‌هاست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: تصاویری که از حواشی کنسرت در حال انتشار است، تصاویری خلاف شان و شئون هر زن مسلمانی بوده و اگر قرار است با اقدامات خود فضاهایی را ایجاد کنیم که مظهر مسائل خلاف شئون و شرع باشد، این اقدامات مردود بوده و سم مهلکی برای شهر است.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت شئون و موازین اسلامی در برنامه‌های مختلف شهر خاطرنشان کرد: مسئولان امر اگر توانایی کنترل حواشی را ندارند از این اقدامات صرف‌نظر و به اشکال دیگر موضوع را پیگیری کنند.

حجازی بابیان اینکه باید به دنبال اقداماتی بود که برای نظام مشکل ایجاد نکند، گفت: مردم ولایی و ارزشی شهر قم به‌شدت نسبت به وضعیت فعلی نگران هستند و از مسئولان انتظار اقدامی جدی در این زمینه رادارند.

نظرات بینندگان