arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

هشدار روسیه به آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر امور خارجه روسیه: آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل به طور پیوسته با تعقیب اهداف مورد نظر خود، تراژدی سوریه را وخیم تر می‌کند.
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه و آمریکا بر سر شیوه حل وفصل بحران سوریه، اختلافات مفهومی گسترده ای دارند.
 
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، ریابکوف در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: « ما هم اکنون در مرحله ای از اختلاف نظرات شدید با افرادی مانند نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بر سر اوضاع سوریه  قرار داریم. »‌
 
وی افزود :‌ «آمریکا در شورای امنیت به طور پیوسته با تعقیب اهداف مورد نظر خود ، تراژدی سوریه را وخیم تر می کند و این در حالیست که مخالفت های جهانی با مواضع آمریکا نیز دشواری شرایط دیپلماتیک در سوریه را دوچندان کرده است. »‌
 
ریابکوف تاکید کرد روسیه دلیلی برای چشم پوشی از مواضع خود درباره بحران سوریه نمی بیند و اگر آمریکا می گوید رسما از توافق های قبلی عقب کشیده است به اعتقاد من آنها مرتکب اشتباه راهبردی شده اند. 
ریابکوف: آمریکایی ها به جای صلح، رنج و آلام جدیدی را در سوریه حکمفرما ساخته اند. چشم اندازها در سوریه تیره و تار است.
وی گفت:‌ « ما صادقانه بر این باوریم که در صورتی که شرایط در سوریه اقتضا کند می توان توافقنامه را در سوریه نهایی ساخت ولی این مسئله اصلی نیست بلکه مسئله این است که آیا دولت آمریکا برای پیگیری مسیر دیپلماتیک آمادگی دارد. »‌
ریابکوف افزود: «‌آمریکایی ها به جای صلح، رنج و آلام جدیدی را در سوریه حکمفرما ساخته اند. چشم اندازها در سوریه تیره و تار است ولی روسیه همچنان برلزوم تداوم ارسال کمکهای بشردوستانه، مبارزه با تروریستها و تضمین فرایند راه حل سیاسی در سوریه تاکید می ورزد. »‌

تظاهرات هزاران سوری در شهر قدسیا در ریف دمشق علیه گروههای مسلح
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، هزاران نفر از شهروندان سوری در شهر قدسیا در استان ریف دمشق سوریه  علیه گروههای مسلح تروریست تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان دیروز  با سر دادن شعارهایی از همه عناصر مسلح وابسته به گروههای مختلف  خواستند این منطقه را ترک کنند تا شرایط برای اهالی شهر بهبود یابد.
گروههای مسلح نیز در مناطق شرق قدسیا، شرکت کنندگان در تظاهرات و همچنین مواضع ارتش را هدف حمله قرار دادند.
در فاصله ای نه چندان دور از دمشق، پایتخت سوریه، هزاران نفر از اهالی قدسیا در ریف دمشق با مشارکت در تظاهرات  هرگونه آشتی با گروههای مسلح حاضر در قدسیا را رد کردند تا در مقابل گروههای مسلح نیز به سوی حاضران در تظاهرات و همچنین مراکز استقرار نیروهای ارتش و دفاع ملی در منطقه جادات در شرق قدسیا شلیک کنند. ارتش و نیروهای مسلح سوری نیز در مقابل به آتش گروههای مسلح پاسخ دادند تا تلاش عناصر مسلح برای نفوذ در میان غیر نظامیان ناکام بماند.

ترکیه از کشته شدن 13 داعشی در حملات هوایی این کشور در سوریه خبر داد
ارتش ترکیه از یازده حمله هوایی جدید این کشور علیه مواضع گروه تکفیری تروریستی داعش در شمال سوریه خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول، در بیانیه ارتش ترکیه آمده است در این حملات 13 تروریست داعشی کشته شدند. ترکیه ادعا می کند این حملات با هدف دور نگه داشتن داعشی ها از مرز این کشور صورت می گیرد. 

هلاکت 15 تروریست ارتش آزاد سوریه در درگیری با داعش
شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از ارتش ترکیه اعلام کرد: 
دست کم پانزده نفر از اعضای [ گروه مسلح تروریستی ]  ارتش آزاد سوریه در درگیری با گروه تروریستی داعش در شمال سوریه کشته و 35 عضو دیگر ارتش آزاد نیز زخمی شدند.

 ارتش سوریه از همه عناصر مسلح خواست از شرق حلب خارج شوند 
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) از دمشق، ستاد کل ارتش سوریه از همه عناصر مسلح وابسته به گروههای معارض و تروریست ها خواست از مناطق شرقی شهر حلب خارج شوند .
ستاد کل ارتش سوریه یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: « ارتش از همه عناصر مسلح  مستقر در مناطق شرقی شهر حلب می خواهد این مناطق را ترک کنند و اجازه  دهند شهروندان سوری به زندگی طبیعی  خود در این  مناطق ادامه دهند.»
ستاد کل ارتش سوریه  افزود مراکز فرماندهی ارتش سوریه و روسیه  تضمین می دهند که عناصر مسلح با امنیت کامل از مناطق شرق حلب  خارج شوند و  در عین حال کمک های لازم را به آنان ارایه دهند.

پیشروی ارتش سوریه در استان ریف دمشق
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ارتش سوریه ده کیلومترمربع از مناطق اطراف شهرک «الدیر خبیه» در منطقه الغوطه الغربیه دمشق را به کنترل خود درآورد. همزمان با درگیریهای شدید در این منطقه، ارتش سوریه به پیشروی به طرف شهرک الدیر خبیه ادامه می دهد. 
در درگیریهای شدید در این منطقه از سلاح های سبک و سنگین استفاده شد. شماری از افراد مسلح در این درگیریها کشته شدند و چند دستگاه خودروی نظامی متعلق به آنها منهدم شد. 

روزنامه ایندی‌پندنت: ترکیه هزار نظامی به شمال سوریه اعزام کرده است
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ایندی‌پندنت تاکید کرد ارتش ترکیه تاکنون هزار نظامی خود را با هدف تضمین ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعزام کرده است. 
ترکیه در چارچوب عملیات «سپر فرات» به دنبال ایجاد منطقه امن مورد نظر خود در شمال سوریه است. 
این روزنامه افزود: ارتش ترکیه با نیروهای پیاده نظام، زره پوش ها و نیروی هوایی خود با همکاری افراد مسلح از گروه های مخالف سوری در حال پیشروی در عمق خاک این کشور است. آنکارا هشدارهای واشنگتن درباره حمله به نیروهای سوریه دموکراتیک را رد کرد. 
ایندی پندنت از تصمیم ارتش ترکیه برای حمله به شهر منبج سوریه خبر داد. 

نظرات بینندگان