arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

چینی‌ها کدام کشور را بزرگترین تهدید می‌دانند؟

علی رغم افزایش نفوذ دیپلماتیک چین ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند، از رهبرانشان می‌خواهند تا بیشتر بر چالش‌های داخلی همچون فساد رسمی تمرکز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نظرسنجی صورت گرفته نشان داد، مردم چین معتقدند آمریکا اصلی‌ترین تهدیدی است که کشورشان با آن مواجه است و اقتصاد شماره یک جهان تلاش می‌کند تا مانع چین در رسیدن به یک قدرت برابر شود.
 
به نقل از خبرگزاری فرانسه، نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات پیو مستقر در واشنگتن نشان داد ۴۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی قدرت و نفوذ آمریکا را اصلی‌ترین تهدید برای کشورشان می‌دانند. در حالی که ۳۵ درصد بی‌ثباتی اقتصادی، ۳۴ درصد تغییر آب و هوا و ۱۵ درصد داعش را بزرگترین تهدید برای چین می‌دانند.

این درحالی است که نیمی از ۳۱۵۴ شرکت کننده در این نظرسنجی نسبت به آمریکا نظر مساعد و مثبتی داشتند که ۶۰ درصد از آنها بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتند.

نتایج این نظرسنجی همزمان با آن منتشر شد که پکن و واشنگتن در خصوص ادعاهای قلمرویی چین در دریای چین جنوبی دچار اختلاف شده و آمریکا از پکن درخواست کرده تا از اجرای قانون پیروی کند در حالی که پکن متحدش را به مداخله متهم می‌کند.

۷۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند کشورشان نسبت به یک دهه گذشته نقش مهمتری را در امور بین‌المللی و جهانی ایفا می‌کند با این حال این اطیمنان نسبت به آوازه بین‌المللی چین مغایر با نتیجه این نظرسنجی است که نشان می‌دهد سه چهارم از شرکت کنندگان معتقدند شیوه زندگی‌شان باید از نفوذ خارجی حفظ شود.

علی رغم افزایش نفوذ دیپلماتیک چین ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند، از رهبرانشان می‌خواهند تا بیشتر بر چالش‌های داخلی همچون فساد رسمی تمرکز کنند.

افزایش نابرابری نیز یکی از نگرانی‌ها در بین مردم چین محسوب می‌شود و ۳۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اختلاف طبقاتی میان فقیر و غنی را به عنوان یکی از مشکلات بزرگ توصیف کردند.

این در حالی است که ۷۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی ۷۰ درصد نگران آلودگی هوا و ۷۴ درصد نگران افزایش قیمت‌ها هستند.



منبع: ایسنا
نظرات بینندگان