arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵

عقب نشینی ترامپ از طرح منع کامل ورود مسلمان به آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، می‌گوید که نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیگر خواهان «منع کامل» ورود مسلمانان به ایالات متحده نیست.

دونالد ترامپ در دسامبر ۲۰۱۵ در پی حمله مرگبار یک زوج مسلمان به مجتمع بهزیستی سن برناردینوی کالیفرنیا، خواهان توقف کامل ورود مسلمانان به آمریکا شد.

اما معاون وی در مناظره تلویزیونی اخیر خود گفت که اگر آقای ترامپ رئیس جمهور شود پذیرش مهاجر از کشورهایی که «فعالیت‌های تروریستی» در آن‌ها در جریان است متوقف خواهد شد.

مایک پنس روز پنجشنبه (۶ اکتبر) در مصاحبه‌ با شبکه ان بی ‌سی آمریکا در پاسخ به اینکه آیا هنوز معتقد است که همه مسلمانان را باید از ورود به آمریکا منع کرد، پاسخ داد: «قطعا نه.»
او به شبکه سی ان ان نیز گفت که «منع کامل» دیگر موضع دونالد ترامپ نیست.

اظهارت معاون ترامپ می‌تواند چرخش آرامی در موضع جنجالی نامزد جمهوریخواهان باشد که همچنین وعده داده است که میلیون‌ها مهاجر غیرمجاز را از آمریکا اخراج کند و در مرز آمریکا - مکزیک دیوار عظیمی بنا کند.

باراک اوباما و هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، اظهارات ترامپ درباره اقلیت‌های قومی و دینی را خلاف ارزش‌های جامعه آمریکا و مغایر با منافع امنیتی کشور خوانده‌اند.

رهبران جامعه مسلمانان آمریکا نیز از دونالد ترامپ انتقاد کرده و او را به دامن زدن به اسلام هراسی متهم کرده‌اند.

نظرات بینندگان